ارائه الگوی مسئولیت اجتماعی مدیران در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی
الموضوعات :فرشید علمی مهر 1 , محمود قربانی 2 , اکبر حسن پور 3
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2 - دانشیار،گروه مدیریت دولتی ، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد،ایران
3 - دانشیار، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: تحلیل محتوا, مسئولیت اجتماعی شرکتی, مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این تحقیق، مطالعه مسئولیت اجتماعی در شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی است. بدینمنظور، انجام یک تحقیق با رویکرد آمیخته در دستور کار قرار گرفت. ابتدا در بخش کیفی، با بهرهگیری از روش تحلیل محتوا، ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای مسئولیت اجتماعی شرکتی در 6 بعد، 28 مؤلفه و 72 شاخص استخراج شد. جامعه آماری در این بخش، مشتمل بر تمامی متون علمی (کتب و مقالات) در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی بود. سپس در بخش کمی، الگوی ارائه شده با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری در سه مرحله شامل: برازش مدل اندازهگیری، برازش مدل ساختاری و برازش کلی مدل و با استفاده از نرمافزار PLS در شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار گرفت. جامعه آماری در این بخش مشتمل بر کلیه مدیران عالی، میانی و عملیاتی شرکت برق استان خراسان رضوی به تعداد 167 نفر بود که از این میان با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 115 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. سپس با توجه به نتایج حاصل شده، رتبه هر یک از ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای موجود در مدل، در شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی تعیین و نتایج آن گزارش گردید. مدیران شرکت برق میتوانند از نتایج این پژوهش به منظور ارتقاء مسئولیت اجتماعی مدیران در مجموعه شرکت برق استان خراسان رضوی بهره گیرند.
_||_