طراحی مدل عوامل تعیینکننده ارزش ویژه برند شرکت
الموضوعات :وحیدرضا نصابی 1 , بهرام خیری 2 , حمیدرضا یزدانی 3
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین،دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2 - عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد تهران مرکز
3 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده فارابی، دانشگاه تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه برند, ارزش گذاری برند, شرکت تدبیرگران فردای امید.,
ملخص المقالة :
در ارزشگذاری ویژه برند تنها بر اساس داراییهای ملموس یک شرکت امری منسوخ است. اگر قبول کنیم ارزش ویژه برند، چتری است که بر سر تمام اعمال و رفتار سازمان کشیده شده، تمام شرکتهای برند معتبر، سعی دارند قدرت سازمانی خود را زیر چتر ارزش ویژه برند به جهانیان اعلام نمایند. در این تحقیق برند شرکت تدبیرگران فردای امید مورد بررسی قرار گرفت. هدف این تحقیق بررسی پارامترهای تعیینکننده ارزش ویژه برند و ارزشگذاری ویژه برند شرکت تدبیرگران فردای امید (سهامی خاص) است. در بخش روششناسی تحقیق با استفاده از نرم افزار اسمارت پی.ال.اس به اعتبارسنجی مدل پرداخته شد و با استفاده از نظر متخصصان، خبرگان و صاحبنظران شرکت که با این امر، سرو کار دارند، منتج به استخراج متغیرها گردید. نمونه جامعه آماری 360 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدهاند. نتایج آزمون نشان داد که پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد تداعی برند تاثیر دارد، پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد آگاهی برند تاثیر دارد، پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد وفاداری برند تاثیر دارد و پارامترهای ارزش ویژه برند بر ابعاد کیفیت ادراک شده تاثیر دارد. بنابراین ابعاد تداعی برند، ابعاد آگاهی برند، ابعاد وفاداری برند و ابعاد کیفیت ادارک شده به صورت معناداری از ابعاد پارامترهای ارزش ویژه برند محسوب میشوند. واژههای اصلی: ارزش ویژه برند، ارزشگذاری برند، شرکت تدبیرگران فردای امید.