بررسی نصیحت غیر مستقیم در بوستان سعدی و نگاه کاربردی به آن با توجه به نظرسنجی از تعدادی معلمان و مربیان دبستان های دخترانه شهر قزوین
الموضوعات :سید خلیل قافله باشی 1 , فتانه صفری 2
1 - استادیار زبان وادبیات فارسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
2 - مدیر دبستان ابتدایی فرهنگ دوست، ناحیه1آموزش و پرورش قزوین
الکلمات المفتاحية: بوستان, کلمات کلیدی:سعدی, نصیحت غیر مستقیم,
ملخص المقالة :
چکیدهنصیحت غیر مستقیم که به اشکال مختلف از قبیل حکایت ، مثل ، تمثیل ، ادب گفتار ضمنحکایت و تصویر سازی و به جز این ها خود را نشان میدهد در بوستان شاعر بزرگ ایران سعدیشیرازی بسیار دیده میشود.اما در عصر جدید با توجه به تحقیقی که در این مقاله انجام گرفته ،توجه به این امر مهم را در امور تربیتی کمتر مشاهده می کنیم.تحقیق بدست آمده از چند مدرسه1.استادیار زبان وادبیات فارسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر2.مدیر دبستان ابتدایی فرهنگ دوست، ناحیه1آموزش و پرورش قزوین 214/بررسی نصیحت غیر مستقیم در بوستان سعدی و نگاه کاربردی به آن با توجه به نظرسنجی از تعدادی معلمان ومربیان دبستان های دخترانه قزوینی ابتدایی دخترانه در شهر قزوین است که میزان استفاده از نصیحت غیر مستقیم را بین معلمان ومربیان که اغلب نقش مادر را هم ایفا می کنند ، نشان میدهد.