رابطه سبکهای هویت و سبکهای تفکر با مسوولیت پذیری دانش آموزان
الموضوعات :
1 - کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی
الکلمات المفتاحية: سبکهای هویت, دانش آموزان پیش دانشگاهی, واژگان کلیدی: سبکهای تفکر, مسوولیت پذیری,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبکهای هویت و سبکهای تفکربا مسوولیت پذیری دانش آموزان شکلگرفت.از جامعه آماری شامل3500نفر دانش آموز دختر دوره پـیش دانشـگاهی بـه روش خوشـهایچنـدمرحلهایو بر اساس جدول مورگان،348نفر انتخاب شده و برای آنها پرسشنامههای مورد نظر اجرا شد.برای جمع آوری دادههااز پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ–واگنر،پرسشنامه سبکهای هویت برزونسـکیوپرسشنامه مسوولیت پذیری کرمی ونعمتی،استفاده شد.نتایج پژوهش نشان میدهد بین سبکهای هویت و مسوولیت پذیری ارتباط معنی دار وجود دارد.همچنـین بـینسبکهای تفکر با مسوولیت پذیری ارتباط معنی دار وجود دارد.سهم سبکهایهویت در پـیش بینـی مسـوولیتپذیری ،از سبکهای تفکر بیشتر است.