اولویت بندی عدالت سازمانی برای ارتقاء عملکرد کارکنان سازما نهای خدماتی (مورد مطالعه: سازمان های خدماتی شهر تبریز)
الموضوعات :
1 - دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه مدیریت صنعتی، تبریز، ایران
الکلمات المفتاحية: رضایت, انگیزش, همکاری, عملکرد سازمانی کارکنان, واژه های کلیدی: عدالت سازمانی,
ملخص المقالة :
چکیدههدف: عدالت سازمانی مقوله ای پویا است که بر رفاه سازمانی اثر می گذارد و پدیده مبهمی که تصمیم گیری در باره آنضروری است. لذا موفقیت سازمان در تحقق اهداف که در گرو چگونگی عدالت سازمانی مؤثر است مسئله این بررسیبوده که بدین دلیل با توجه به اهمیت و ضرورت این بررسی که یکی از عوامل م ؤثر در افزایش عملکرد ، عدالتسازمانی است، تعیین عدالت سازمانی برای ارتقاء عملکرد کارکنان با محوریت رضایت ، همکاری و انگیزه کارکنانهدف اصلی این بررسی بوده است. روش: در این راستا جامعه آماری این بررسی مدیران، کارشن اسان و کارکنانسازمان های خدماتی شهر تبریز بوده که با توجه به محدودیت هایی با انتخاب شش نمونه از این سازمان ها جهتجمع آوری اطلاعات، عدالت های سازمانی مختلف مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: در نهایت مطابق نتایج به دستآمده اعمال عدالت های سازمانی به ترتیب اولویت به تفکیک برای هر سازمان بر اساس نوع فعالیت که می تواند بهارتقاء عملکرد مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان با محوریت رضایت، همکاری و انگیزه کارکنان تأثیرگذار باشد،مشخص شد.واژه های کلیدی:عدالت سازمانی، عملکرد سازمانی کارکنان، انگیزش، رضایت، همکاری