بررسی رفتار خریداران فروشگا ههای زنجیره ای مبتنی بر گونه شناسی خرید
الموضوعات :ناصر حمیدی 1 , عبدالرضا قراگزلو 2
1 - دانشیار گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، قزوین ، ایران (مسئول مکاتبات)
Email: Nhamidi1344@gmail.com
2 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ، علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، قزوین ، ایران
الکلمات المفتاحية: واژه های کلیدی: فروشگاه و سوپر مارکت ها, سودمندگرائی, انگیزه خرید ( روانشناسی مصرف کننده),
ملخص المقالة :
چکیده:امروزه کارایی بازار های خدماتی جهانی از طریق بین المللی سازی خرده فروش یها افزایش یافتهاست. در میان روش ها و ساختار های گوناگون خرده فروشی ها، فروش تخفیف دار یکی از سریع تریناشکال رشد و توسعه خرده فروشی، چه در بازار های داخلی و چه در بازار های بین المللی می باشد. البتهاین مسئله مستلزم شناخت دقیق نگرش خریداران و فرهنگ آنان در بازارهای داخل و بازار های خارجیاست که نیاز است مدیران به آن توجه ویژه داشته باشند.در هر صورت باید در نظر داشت که خرید و فعالی تهای مربوط به آن همواره می تواند تابعی ازساختار فروشگاه ها، فرهنگ، اقتصاد و ... باشد.