رابطه سبک تفکر و هوش هیجانی دانشجویان
الموضوعات :
دکتر غلامرضا محمودی
1
(
- 1 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران.
)
دکتر مهناز استکی
2
(
- 2 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران.
)
شهرزاد دماوندی
3
(
کارشناسارشد روانشناسی تربیتی
)
الکلمات المفتاحية: هوش هیجانی, دانشجویان, سبک تفکر,
ملخص المقالة :
چکیده88 دانشگاه - هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه سبک تفکر و هوشهیجانی دانشجویان علوم انسانی سال 89دولتی شیراز بود. روش: بدین منظور، نمونهای به تعداد 201 نفر، از طریق روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند وبا استفاده از پرسشنامه هوشهیجانی شوت( 1998 ) و پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ-واگنر( 1991 ) اطلاعات جمع،t آوری شد. دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی( مرکزی و پراکندگی)و آمار استنباطی(آزمونضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون) مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که 1)بین ،f آزمونسبکهای تفکر و هوش هیجانی دانشجویان رابطه وجود دارد، 2)سبکهای تفکر میتواند هوشهیجانی دانشجویان راپیشبینی کند. نتیجه گیری: آموزش سبکهای تفکر ممکن است باعث بهبود هوشهیجانی شود.کلیدواژهها:سبک تفکر، هوشهیجانی،دانشجویان.