ﺑﺮرﺳﻲراﺑﻄﻪﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻتﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن
الموضوعات :اﻗﺪم ﻓﺘﺤﻲ ﻗﺮﺑﺎن1 ﭘﻴﻤﺎنﭘﺴﻨﮕﮓ2 اﻗﺪم ﻓﺘﺤﻲ ﻗﺮﺑﺎن1 ﭘﻴﻤﺎنﭘﺴﻨﮕﮓ2 1
1 - اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ، روان ﮔﺮوه
ﻋﻤـﻮﻣﻲ رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ دﻛﺘﺮای داﻧﺸﺠﻮی و اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت و ﻋﻠﻮم واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎهE-mail: G.FathiAgdam@gmail.com
2
-
رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ
اﺳﺘﺜﻨﺎﺋﻲ ﻛﻮد
الکلمات المفتاحية: ﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺰﻫﻜﺎری, ﻳﺎدﮔﻴﺮی, اﺧﺘﻼﻻت,
ملخص المقالة :
ﺑﺮرﺳﻲراﺑﻄﻪﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻتﻧﻮﺟﻮاﻧﺎنو اﺻﻼح ﻛﺎﻧﻮن در ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺑﺰﻫﻜﺎران درﺗﺮﺑﻴﺖﺗﻬﺮاناﻗﺪم ﻓﺘﺤﻲ ﻗﺮﺑﺎن1ﭘﻴﻤﺎنﭘﺴﻨﮕﮓ2ﭼﻜﻴﺪهﺷﺪ ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺑﺰﻫﻜﺎری ﺑﺎ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻت ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﻪ ﭘﮋوﻫﺶ اﻳﻦ در.ﻣﻨﻈﻮر اﻳﻦ ﺑﻪ100در ﻣﺴـﺘﻘﺮ ﺑﺰﻫﻜـﺎران از ﻧﻔﺮو اﺻﻼح ﻛﺎﻧﻮنرﻳﺎﺿﻲ ﻧﻮﻳﺴﻲ، اﻣﻼء آزﻣﻮﻧﻬﺎی و ﺷﺪﻧﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﺗﺼﺎدﻓﻲ ﮔﻴﺮی ﻧﻤﻮﻧﻪ روش از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﺗﻬﺮان ﺗﺮﺑﻴﺖﺗﻮاﻧﺎ ﺳﻨﺠﺶ وﺷﺪ اﻧﺠﺎم آﻧﻬﺎ ﻣﻮرد در ﺧﻮاﻧﺪن ﻳﻲ.اﺧﺘﻼﻻ ﺷﻴﻮع ﻣﻴﺰان ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺤﻘﻴﻖ اﻫﺪاف ازﻛـﺎﻧﻮن در ﻳـﺎدﮔﻴﺮی تﺑﻮد ﺗﻬﺮان ﺗﺮﺑﻴﺖ و اﺻﻼح.داد ﻧﺸﺎن ﻧﺘﺎﻳﺞ50ﻓﺮزﻧﺪان ﻣﺠﺮﻣﻴﻦ درﺻﺪو ﺑﻮدﻧﺪ آﺧﺮ و اول61دارای ﺑﺰﻫﻜﺎران درﺻﺪراﻫﻨﻤﺎ ﺗﺤﺼﻴﻼتﺋﻲﺑﻮدﻧﺪو74ﺑﻮدﻧﺪ ﺑﺮﺧﻮردار ﭘﺎﻳﻴﻨﻲ درآﻣﺪ ﺳﻄﺢ از آﻧﻬﺎ درﺻﺪ.ﻓﺮﺿﻴﻪ ﺑﺮرﺳﻲﻫﺎیﻧﺸـﺎن ﺗﺤﻘﻴـﻖدادﻛﻪاﺧﺘﻼﻻ ﺑﻴﻦراﺑﻄﻪ ﺑﺰﻫﻜﺎری و ﻳﺎدﮔﻴﺮی تیﻣﻌﻨﺎداریﻧﺪاﺷﺖ وﺟﻮدﺑـﺎ آﻧﻬـﺎ ﻓﺮاواﻧﻲ ﺗﻮزﻳﻊ و ﺟﺮم اﻧﻮاع ﺑﻴﻦ وﻟﻲراﺑﻄﻪ ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻت اﻧﻮاعیاﻓـﺮاد ﺑـﻪ ﻧﺴـﺒﺖ ﺑﺰﻫﻜﺎران در ﻳﺎدﮔﻴﺮی اﺧﺘﻼﻻت ﺷﻴﻮع ﻣﻴﺰان و ﺷﺪ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﻌﻨﺎداریاﺳﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻋﺎدی.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺰﻫﻜﺎری، ﻳﺎدﮔﻴﺮی، اﺧﺘﻼﻻت1-ﻋﻠﻤﻲ ﻫﻴﺄت ﻋﻀﻮاﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ، روان ﮔﺮوهﻋﻤـﻮﻣﻲ رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ دﻛﺘﺮای داﻧﺸﺠﻮی و اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت و ﻋﻠﻮم واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎهE-mail: G.FathiAgdam@gmail.com2-رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲاﺳﺘﺜﻨﺎﺋﻲ ﻛﻮدﻛﺎ