ﺗﺄﺛﻴﺮﺷﻨﺎﺧﺘﻲ درﻣﺎن-داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن اﻣﺘﺤﺎن اﺿﻄﺮاب ﻛﺎﻫﺶ در رﻓﺘﺎری
الموضوعات :ﻣﺠﺪ اﻣﻴﺮی ﻣﺠﺘﺒﻲ دﻛﺘﺮ1 ﺷﺎﻫﻤﺮادی اﺣﻤﺪ2 ﻣﺠﺪ اﻣﻴﺮی ﻣﺠﺘﺒﻲ دﻛﺘﺮ1 ﺷﺎﻫﻤﺮادی اﺣﻤﺪ2 1
1 - 1
اﺳﺘﺎدﻳﺎر
روان
ﺷﻨﺎﺳﻲ،
روان گﺮوه
داﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ،
اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸگﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻋﻠﻮم یamirimajd
الکلمات المفتاحية: ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ درﻣﺎن اﻣﺘﺤﺎن, اﺿﻄﺮاب-داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن رﻓﺘﺎری,
ملخص المقالة :
ﺗﺄﺛﻴﺮﺷﻨﺎﺧﺘﻲ درﻣﺎن-داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن اﻣﺘﺤﺎن اﺿﻄﺮاب ﻛﺎﻫﺶ در رﻓﺘﺎریﻣﺠﺪ اﻣﻴﺮی ﻣﺠﺘﺒﻲ دﻛﺘﺮ1ﺷﺎﻫﻤﺮادی اﺣﻤﺪ2چﻜﻴﺪه:از ﻫﺪفاﻳﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﻣﺪاﺧﻠﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﺗﻌﻴﻴﻦ پژوﻫﺶ ﻦ-داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن اﻣﺘﺤﺎن اﺿﻄﺮاب ﻛﺎﻫﺶ در رﻓﺘﺎریﺑـﻮد.ﻫﻤـﻴﻦ ﺑـﻪﺧﻮﺷـﻪ روش ﺑـﺎ و اﺑﻬـﺮ واﺣـﺪ اﺳـﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸگﺎه داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺑﻴﻦ از ﻣﻨﻈﻮر،ای342و ﺷـﺪﻧﺪ اﻧﺘﺨـﺎب داﻧﺸـﺠﻮﺷﺪ اﺟﺮا آﻧﻬﺎ روی ﺑﺮ ﺳﺎراﺳﻮن اﻣﺘﺤﺎن اﺿﻄﺮاب پﺮﺳﺸﻨﺎﻣﺔ.ﺑـﺎﻻ آﻧﻬـﺎ اﺿـﻄﺮاب ﻧﻤـﺮه ﻛـﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻧﻲ ﺑﻴﻦ از ﺳپﺲﺑﻮد40آﻧ از ﻧﻴﻤﻲ و ﺷﺪﻧﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﺗﺼﺎدف ﺑﻪ ﻧﻔﺮﻛﻨﺘـﺮل گـﺮوه در دﻳگـﺮ ﻧﻴﻢ و آزﻣﺎﻳﺶ گـﺮوه در ﺗﺼــﺎدﻓﻲ ﻃﻮر ﺑﻪ ﻬﺎﺷﺪﻧﺪ گﻤﺎرده.آزﻣـﻮدﻧﻲ ﺳـپﺲ و ﺷـﺪ گﺮﻓﺘـﻪ آزﻣﻮن پﻴﺶ گﺮوه دو ﻫﺮ ازﻫـﺎیﻣﻌـﺮض در آزﻣـﺎﻳﺶ گـﺮوه10ﺟﻠﺴـﻪﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﻣﺪاﺧﻠﺔ-گﺮﻓﺘﻨﺪ ﻗﺮار رﻓﺘﺎری.آزﻣﻮدﻧﻲ از درﻣﺎﻧﻲ، ﺟﻠﺴﺎت پﺎﻳﺎن از پﺲﻫﺎیگﺮﻓﺘـﻪ آزﻣـﻮن پـﺲ گـﺮوه دو ﻫﺮداده و ﺷﺪﻫﺎآزﻣﻮن و ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ آﻣـﺎر از اﺳﺘﻔـﺎده ﺑﺎtﺷﺪﻧﺪ ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﺗﺠـﺰﻳﻪ ﺗﻔﺎﺿـﻞ.ﻛﻪ داد ﻧﺸﺎن ﻧﺘﺎﻳﺞ24از درﺻﺪﺑـﻮد پﺴـﺮان از ﺑـﻴﺶ دﺧﺘـﺮان در اﻣﺘﺤﺎن اﺿﻄﺮاب ﻣﻴﺎﻧگﻴﻦ و داﺷﺘﻨﺪ اﻣﺘﺤﺎن اﺿﻄﺮاب داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن.ﺷـﻨﺎﺧﺘﻲ ﻣﺪاﺧﻠـﺔ-ﺑﻮد ﻣﺆﺛﺮ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن اﻣﺘﺤﺎن اﺿﻄﺮاب ﻛﺎﻫﺶ در رﻓﺘﺎری.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ درﻣﺎن اﻣﺘﺤﺎن، اﺿﻄﺮاب-داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن رﻓﺘﺎری،1اﺳﺘﺎدﻳﺎرروانﺷﻨﺎﺳﻲ،روان گﺮوهداﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ،اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸگﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ ﻋﻠﻮم یamirimajd