نقش اضطراب تحصیلی در رابطة بین کنترل روان شناختی والدین و بهزیستی تحصیلی )یک مدل میانجی تعدیل شده(
الموضوعات :ماه آزادیان بجنوردی 1 , سعید بختیارپور 2 , بهنام مکوندی 3 , پروین احتشام زاده 4
1 - گروه روانشناسی واحد اهواز دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ایرا . ( mahazadian@gmail.com
2 - گروه روانشناسی واحد اهواز دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ایرا . نویسنده مسئو .
( bakhtiarpoursaeed@gmail.com
3 - .استادیار گروه روان شناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
4 - استادیار گروه روان شناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
الکلمات المفتاحية: واژه های کلیدی: اضطراب تحصیةی بهزیستی تحصیةی کنتر روا شناختی والادین ماد, میانای تعدیل شده,
ملخص المقالة :
چکیده:این پژوهش با هدف بررسی نقش اضطراب تحصایةی در رابطاة باین کنتار روا شاناختیوالدین و بهزیستی تحصیةی به منظور تحةیل ضرایب مسیرهای مستقیم و غیرمساتقیم رواباط باهدو روش بررسی نقش میانایگری و نقش تعدیل کننده اناا شاد . جامعاة آمااری شاامل کةیا ة0201 بودند که از بین آ هاا - دانش آموزا مقطع متوسطة شهرستا اهواز در سا تحصیةی 08242 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحةه ای انتخاب شدند و باه پرساش ناماههای کنتر روا شناختی والدینی اضطراب پیشرف و بهزیستی تحصیةی پاس دادند. داده هاا باااستفاده از روش مد یابی معادلات ساختاری و رگرسیو چندگانه باه وسایةة نار افازار Amosتحةیل شدند. و به منظور تعیین پایایی ابزار از روش آلفای کرونبا استفاده شد. نتاای نشاا داداثر غیرمستقیم کنتر روا شناختی والدین بر بهزیستی تحصیةی از طریق اضطراب تحصیةی معنی1/ دار اس . ) 10 ≤ P همچنین اضطراب تحصیةی رابطة بین کنتر روا شناختی و - .)β = 1/ و 01بهزیستی تحصیةی را به صورت کامل میانایگری می کند اما این رابطه را تعدیل نمی کند.واژه های کلیدی: اضطراب تحصیةی بهزیستی تحصیةی کنتر روا شناختی والادین مادمیانای تعدیل شده