تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری )مطالعه موردی بانک رفاه(
الموضوعات :اکبر حسن پور 1 , حسن جعفری طاهری 2 , فرزانه صداقت پور 3
1 - استادیارگروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حاابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ق وین، ق وین، ایران.
Emeil: Ak_hassanpoor@yahoo.com
2 - کارشناس ارشد مدیریت دولتی
3 - کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
الکلمات المفتاحية: بانکداری, واژگان کلیدی: رفتار شهروندی و سازمانی, دارمیی,
ملخص المقالة :
چکیدههمواره تلاف برای بهبوش دارائی از روزهای اول ه شکل ر ری رشته مدیریت به عنواآ اصل خدشد ه ناپد ذیری بدوش هاست ده هر روز وارش مباحث جدیدتری می شوش. یکی از این مباحث، مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اسد ت دد ه شرح طه رفتار سازمانی مطرح شده است. بر مبنای این مفهوم، نگرشها و رفتارهای داردندا آ عدام لی مهد م شر افدز ایشدارائی سازمانها می باشد. شر این راستا نهاشهایی همچوآ بانکهد ا بد ه منظدو ر اشامد ه ددا ر شر عرصد ه رقابدت ، بددنباروشهایی جهت بهبوش دارائی و عملکرش شعو خویش می باشند و رفتار شهروندی سازمانی از طریق ترغ و داردناآبه انجام وظایفی ب ش از منچه شر شرح شغل مشخص شده است، شر تحقق این هدف دمک فراوانی می دند.تحق ق حاضر یک تحق ق پ مایشی مبتنی بر روف همبستگی با استفاشه از انتخاب نمونه است ده شر ب ن شعو باندکرفاه شر شهر تهراآ انجام شده است. شر این مقاله شر فرض ه اصلی رابطه ب ن رفتدار شدهروندی سدازمانی و ددارائیشعو و شر فرض ات فرعی رابطه ب ن ابعاش رفتارشدهروندی سدازمان ی ) تحمدل پدذیری، وظ فده شناسدی، فدداداری،وفاشاری، توجّه و احترام، مشاردت ( و دارمیی شعو مورش بررسی قرارررفته است. نتای تحق ق حادی از مآ اسدتده ب ن رفتارشهروندی سازمانی و ابعاش مآ با دارمیی شعو رابطه معناشاری وجوش شارش.واژگان کلیدی: رفتار شهروندی و سازمانی ،دارمیی، بانکداری