تعیین میزان تأثیر تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی بر رفتار خرید مصرف کنندگان
الموضوعات :اسماعیل ابراهیمی 1 , محمد سلامت مغانلو 2 , عسگر نوروززاده مغانلو 3
1 - هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
2 - کارشناس ارشد اقتصادانرژی
3 - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد واحد گرمی
الکلمات المفتاحية: رفتار خرید, واژههای کلیدی:تاکتیکهای بازاریابیارتباطی, فروشگاه رفاه اردبیل,
ملخص المقالة :
این تحقیق با هدف بررسی میزان تأثیر ابعاد تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی با رفتار خریدمشتریان در فروشگاه رفاه اردبیل اجرا گردید که تعداد نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان234نفر به دست آمد.ابزار گردآوری تحقیق پرسشنامههای استاندارد بود که برای بررسی روایی آنها ازآزمون تحلیل عاملی تأییدی در نرم افزار لیزرل استفاده گردید همچنین برای بررسی پایایی پرسشنامه-ها از آزمون آلفای کرونباخ در نرم افزارSPSSاستفاده شد.که نتایج هر دو آزمون تأیید کننده روایی وپایایی پرسشنامه های تحقیق بود برای آزمون فرضیه اول از رگرسیون خطی چند متغیره استفادهگردید که نتایج نشان داد ابعاد شخصی سازی، رفتار ترجیحی، تمایل مشتری به ادامه خرید و رضایتارتباطی مشتری تأثیر معنیداری بر متغیر رفتار خرید دارند.همچنین برای آزمون فرضیه دوم ازهمبستگی پیرسون استفاده شد که نتایج نشان دهنده ارتباط معنیدار بین دو متغیر بود.