بررسی و تحلیل و توصیف وفاداران یکپارچه و افراد متغییر و رابطه آن با ابزارهای بازاریابی مستقیم در حوزه محصولات بهداشتی آرایشی
الموضوعات :
سنجر سلاجقه
1
(استادیار عضو هیات علمی مدیر گروه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات کرمان)
رستم پوررشیدی
2
(استادیار، عضو هیات علمی مدیر گروه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و واحد علوم تحقیقات کرمان)
فاطمه قوی دست
3
(دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم تحقیقات کرمان)
الکلمات المفتاحية: وفاداران یکپارچه, افراد متغییر نام تجاری,
ملخص المقالة :
با توجه به افزایش روز افزون رقابت تولید کنندگان و نیز گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات و پیشرفتهای علمی و فنی فرصتی فراهم شد تا محقق به توصیف و بررسی وفادارن پکپارچه و افراد متغییر و رابطه آن با ابزارهای بازاریابی مستقیم در حوزه محصولات بهداشتی آرایشی بپردازد. وفاداران یکپارچه مشتریانی هستند که در تمام مدت از یک نشان تجاری خرید میکنند. افراد متغییر نیز هیچگونه و فاداری به نام تجاری ندارند این تحقیق بوسیله پرسشنامه محقق ساخته انجام پذیرفت که روایی آن بوسیله استادان بازاریابی تایید شده است. همچنین از نرم افزار spss و توزیع فراوانی و نمودار جعبه ای برای تجزیه تحلیل دادهها استفاده شده است به منظور گستردگی جامعه آماری ، محقق داروخانههای شمال شهر تهران را برای این تحقیق در نظر گرفته است. حجم نمونه بوسیله فرمولکوکران، 225 نفر از مشتریان داروخانه های فوق الذکر می باشد