بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی (مطالعه موردی: بانک صادرات استان زنجان)
الموضوعات :مرتضی موسی خانی 1 , داود قراخانی 2
1 - دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قزوین، ایران
2 - davoodgharakhany@yahoo.com 2 . عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قزوین، ایران
الکلمات المفتاحية: امنیت, مفید بودن, کلیدواژگان: بانکداری الکترونیکی, آگاهی از فواید, سهولت استفاده, کیفیت ارتباط ا ینترنتی,
ملخص المقالة :
چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی صورت گرفته است . اینپژوهش از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها در ردیفپژوهش های توصیفی – پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری این پژوهش آن دسته از مشتریان بانکصادرات هستند که در این بانک حساب داشته و از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کرده اند. مدلپژوهش با نمونه ای متشکل از 280 نفر از مشتریان و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای موردسنجش قرار گرفت. تجزیه وتحلیل داده ها براساس آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفا ده از نرممی باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد عوامل مفید بودن، آگاهی از فواید، سهولت SPSS افزاراستفاده، امنیت، کیفیت ارتباط اینترنتی روی پذیرش بانکداری الکترونیکی موثر هستند.کلیدواژگان: بانکداری الکترونیکی ، مفید بودن، آگاهی از فواید، سهولت استفاده، امنیت، کیفیتارتباط ا ینترنتی