بررسی رابطه بین استفاده از اینترنت با بازاریابی بیمه عمر (مورد مطالعه : نمایندگیهای بیمه ایران در استان زنجان )
الموضوعات :محمود نورایی 1 , فرید عسگری 2 , فاطمه معصومی 3
1 - استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
2 - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
3 - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
الکلمات المفتاحية: بیمه, بیمه عمر, اینترنت بازاریابی اینترنتی,
ملخص المقالة :
بکارگیری فناوری اطلاعات به طور عام و تجارت الکترونیک به طور خاص در صنعت بیمه، تغییرات اساسی را در بخشهای مختلف آن ایجاد خواهد کرد. از ابعاد بکارگیری فناوری اطلاعات ، استفاده از اینترنت در فرآیند بازاریابی شرکتهای بیمه .است توسعه صنعت بیمه در ایران با وجود ظرفیتها و قابلیت های گسترده در کشور با موانع بسیاری روبروست که عمده ترین آن نبود زیرساخت های لازم جهت اجرایی نمودن استفاده از تکنولوژی است. تحقیق حاضر را میتوان براساس نوع هدف از نوع تحقیقات کاربردی به شمار آورد همچنین این پژوهش را میتوان جزء تحقیقات توصیفی نیز به شمار آورد. روش انجام این پژوهش نیز پیمایشی است زیرا از طریق تجزیه و تحلیل پاسخ و پرسشهایی که به دقت تدوین شدهاند به نتایج حاصله دست یافته ایم جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان و نمایندگی های بیمه ایران در استان زنجان شکل میدهد که تعداد آنها 102 نفر می باشد. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین استفاده از اینترنت در صنعت بیمه با بازاریابی بیمه عمر می باشد. که نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده بین اینترنت با بازاریابی بیمه عمر تسهیل ارتباطات، تسهیل تحقیقات بازاریابی افزایش فروش بیمه عمر بهبود چهره تجاری کاهش هزینه ها و مزیت رقابتی رابطهمعناداری وجود دارد.