بررسی تاثیر شیوه های تبلیغات پیشبردی بر جذب مشتریان شعب بانک سپه شهر اردبیل
الموضوعات :میثم امیری 1 , ابوالفضل تاج زاده نمین 2
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
2 - دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
الکلمات المفتاحية: روابط عمومی, فروش شخصی, پیشبرد فروش, تبلییات, بازاریابی مسقیم,
ملخص المقالة :
تبلیغات پیشبردی یکی از چهار عنصر اصلی ترکیب عناصر بازاریابی شرکت .است. ابزارهای اصلی تبلغات پیشبردی، شامل پیشبرد فروش روابط عمومی ، فروش ،شخصی، بازاریابی مسقیم آگهی های تبلیغاتی میباشند. این ابزارها در هماهنگی با یکدیگر امکان نیل به اهداف ارتباطی شرکت را فراهم می سازند. هدف پژوهش حاضر بررسی عناصر تبلیغات پیشبردی آمیخته ترفیع و تشویق ) موثر در جذب مشتری در شعب بانک سپه در شهر اردبیل میباشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه افراد استفاده کننده از ۱۸ شعبه بانک سپه شهر اردبیل میباشد. حجم نمونه برآورد شده ١٩٦ نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند ابزار اندازه گیری پرسشنامه ۲۷ سوالی محقق ساخته بود که عناصر تاثیر گذار در تبلیغات پیشبردی را در ۵ عنصر تبلیغات فروش شخصی، پیشبرد فروش روابط عمومی بازاریابی مستقیم مورد مطالعه قرار داد. ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرون باخ ۰/۷۹۷ بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد از دیدگاه افراد مورد . مولفه پیشبرد فروش بیشترین اثر را در جذبمشتریان داشته است.