ارزیابی ارزش کل ادراک شده مشتری ازدیدگاه ارزش اجتماعی
الموضوعات :حسین بدیعی 1 , روح اله رضازاده 2 , فرزانه کاشفی 3
1 - مربی، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیأت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
2 - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری،گروه حسابداری،تهران، ایران
3 - دانش آموخته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش اجتماعی, واژههایکلیدی : بازاریابی, رفتار مصرف کننده ارزش درک شده,
ملخص المقالة :
ینپژوهش با مرور تعاریفمطرح شده در زمینهارزش ادراک شده مشتریبه بررسیارزش ادارک شده مشتریدر حوزه خرده فروشیمیپردازدو در پیایناست تا با بررسیو نقد و تحلیلعوامل ایجادکننیده ارزش ادارکشده،در خرده فروشیمسیرجدیدیرا برایّموفقیتاینبنگاهها دربازار رقابتیکنونیفراهم آورده و خلاء علمیموجود در زمینهارزش ادراک شده مشتریدر ایرانرا پوشش دهد.ادبیاتتحقیقدر مورد رفتار مصرف کننده و ارزش ادراک شده مشتری،نشان میدهدکه ابعاد ارزش ادراک شدهمشتریازخرده فروشیاز جنبه ارزش اجتماعیقابل بررسیمیباشد. در اینپژوهش ارزش ادراک شده مشتریدر فروشگاههایزنجیرهایشهروند مورد بررسیقرار گرفته است.نمونهاز چهار منطقه اقلیمی شهر تهران انتخاب شده است و تعداد یکصد و ده پرسشنامه در هر یک از چهار منطقهتوزیع شده است. شیوه نمونهگیریدر این تحقیق ترکیبی از روشهای احتمالی و غیراحتمالی اسیت. اختصیاصبه منطقه، انتخاب تعداد نمونه در روزهای بخصوص و ا تعداد مشخنتخابفروشگاههای شهروند به صیورتهدفمند و غیر تصادفی و انتخاب افراد در زمان نمونهگیریبصورت تصادفی انجام گرفته است.درپژوهش حاضر برای دسته بندی پاسخهای پرسشنامه و تنظیم و تبدیل آنها به متغیرهای تحقییق و اسیتخراج وارائه شاخهای گرایش مرکزی و پراکندگی ازتجزیه و تحلیل توصیفی استفاده شده است. تحلیلو آزمون فرضاز طریقمدل معادلات ساختاریاز جمله تحلیلعاملیتاییدی،تحلیلرگرسیونو تحلیلمسیر،آزمونtتک نمونه،آزمون آنالیزواریانسانجام گردیدهاست.تایجتحقیقبیانگررابطه مستقیمو معنادار در ارتبیاو باتیاثیرارزشیهایاجتماعیبا ارزش درک شده مشتریمیباشد.