مدل سرمایه فکری مدیران در سازمان آموزش و پرورش استان قم
الموضوعات :طاهره سادات طباطبایی مزرعه نو 1 , علیرضا چناری 2 , صغری افکانه 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
2 - استادیار گروه آموزشی مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
3 - استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل سیستمی سرمایه فکری مدیران درآموزش و پرورش استان قم، انجام شده است. این پژوهش از نوع کیفی با روش تحلیل محتوای است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان، متخصصین و افراد آگاه در زمینه موضوع پژوهش که با روش نمونهگیری هدفمند، تعداد 20 نفر با توجه به اصل اشباع درنظر گرفته شد. تجزیه تحلیل دادههای کیفی از طریق تکنیک کیفی تحلیل محتوا منتج به استخراج 3مولفه و 20 مقوله انجامید که سه بعد به ترتیب شامل سرمایه انسانی و زیر مقوله های: آموزش و توانمند سازی، شایستگی مدیران، نگرش مدیران، خلاقیت و نوآوری، توانایی مدیران، پایداری مدیران، رضایت مدیران، دانش مدیران و بعد سرمایه رابطه ای شامل: تعامل و روابط کاری، مشتریان و ذی نفعان، رضایت و وفاداری مشتریان، دانش بازار، قرار دادها و توافقات و دربعد ساختاری شامل زیر مقوله های فرهنگ سازمان، ساختار سازمانی، یادگیری سازمانی، سیستم اطلاعاتی، فرایندهای سازمانی، مالکیت فکری، سرمایه اجتماعی بود.
_||_