اثرات بهداشت روانی و رضایتمندی شغلی بر عملکرد کارکنان بانک انصار شعبه استان تهران
الموضوعات : فصلنامه تعالی مشاوره و روان درمانیحمید رضا صوفی 1 , کامبیز کامکاری 2 , حسن شعبانی 3
1 - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایران
2 - استادیار گروه روان شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایران
3 - استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایران
الکلمات المفتاحية: عملکرد, بهداشت روانی, رضایتمندی شغلی, کارکنان بانک انصار,
ملخص المقالة :
هدف: بررسی اثرات میزان بهداشت روانی و رضایتمندی شغلی بر عملکرد کارکنان بانک انصار شعبه استان تهران. روش: روش تحقیق، توصیفی از نوع زمینه یابی می باشد. جامعه تحقیق حاضر را تمامی کارکنان بانک انصار شعبه استان تهران تشکیل دادند. با پیروی از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی چندوجهی مینهسوتا-2 (MMPI-2RF)، پرسشنامه رضایتمندی شغلی و پرسشنامه عملکرد که دارای روایی و اعتبار مطلوبی هستند، بود. یافته ها: نتایج حاصل از مدل آماری رگرسیون چندمتغیری نشان داد که با افزایش نارسایی هیجانی، عملکرد شغلی کاهش مییابد و با کاهش نارسایی هیجانی، عملکرد شغلی افزایش مییابد. همچنین، با افزایش هیجانات مثبت پایین و هیجانات منفی مختل کننده، عملکرد شغلی کاهش مییابد و با کاهش هیجانات مثبت پایین و هیجانات منفی مختل کننده، عملکرد شغلی افزایش مییابد. نتیجه گیری: در نهایت، مشخص گردید که که با افزایش رضایت از همکاران و رضایت از سرپرست، عملکرد شغلی افزایش مییابد.
_||_