تدوین استراتژی های بازاریابی نوآورانه در صنعت ورزش با رویکرد توسعه پایدار
الموضوعات : Sport Marketing
فاطمه اسماعیلی نژاد
1
,
محمد سنایی
2
,
عظیم صلاحی کجور
3
1 - گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد سلامی واحد آیت الله آملی، آمل، ایران.
2 - گروه مدیریت ورزشی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
3 - گروه مدیریت ورزشی، موسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی شفق تنکابن، تنکابن، ایران
الکلمات المفتاحية: بازاریابی نوآورانه, فرصت گرایی, صنعت ورزش, استراتژی, توسعه پایدار,
ملخص المقالة :
هدف از پژوهش حاضر تدوین استراتژی های بازاریابی نوآورانه در صنعت ورزش با رویکرد توسعه ای می باشد. این پژوهش از نوع پژوهش های آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) می باشد که برای گردآوری داده ها از مصاحبه های نیمه ساختاریافته و عمیق و پرسشنامه استفاده شد، جامعه آماری در بخش کیفی شامل مدیران ارشد ورزشی، تولیدکنندگان محصولات ورزشی و کارشناسان حوزه صنعت ورزش و اساتید رشته مدیریت ورزشی می باشد که 15 نفر به صورت گلوله برفی به اشباع رسیدند. در بخش کمی جامعه را کلیه تولیدکنندگان محصولات ورزشی تشکیل دادند که 420 نمونه با استفاده از نمونه گیری مدلیابی معادلات ساختاری به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. یافته ها نشان داد استراتژی های بازاریابی نوآورانه در صنعت ورزش با رویکرد توسعه شامل فرصت گرایی و ارزشمندی، متغیرهای بازاریابی، تمرکز بر مشتری، بازاریابی یکپارچه، جایگاه منحصربه فرد، تصویر ذهنی مثبت، استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی و تحقیقات بازار نوآورانه می باشند. یافته های این تحقیق دانش و بینش جدیدی را در مورد توسعه استراتژی های بازاریابی نوآورانه در صنعت ورزش با رویکرد توسعه پایدار ارائه می دهد. نتایج این مطالعه برای توسعه رویکردهای موثرتر برای سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی در صنعت ورزش مفید است
_||_
