تحلیل ویژگیهای شخصیتی برند ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام
الموضوعات :عابد محمودیان 1 , آکو ابراهیم فقی 2 , فرید گنجی 3 , هانیه غلامی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
2 - استادیار مدیر یت ورزشی، دانشکده تربیت‎بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه حلبچه
3 - دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
4 - کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
الکلمات المفتاحية: شخصیت برند, پاسخ طرفداران, ورزشکاران حرفهای, اینستاگرام,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر با هدف تحلیل ویژگیهای شخصیتی برند ورزشکاران حرفهای در اینستاگرام (مطالعه موردی: وریا غفوری) انجام شد. نویسندگان مقاله تعداد 86 پست به اشتراک گذاشته در صفحه رسمی اینستاگرام وریا غفوری را در طول فصل 1400/1401 تجزیه و تحلیل و بر اساس ویژگیهای شخصیت برند ورزشکار طبقهبندی شدند. نمونه کمی شامل 86 پست و 617/210/18 لایک و 030/038/1 کامنت بود. نتایج تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام وریا غفوری نشان داد که این ورزشکار بیشترین تمرکز خود را به ترتیب بر ویژگی مرد خانواده، ورزشی، شیک و بهروز، مردانه، خوشحال، سختکوش، مؤثر، نمایشی، موفقیتآمیز، قدرشناس، دلگرم، شخصیت حقوقی، الهامبخش، حامی، خشن و زمخت، خونسرد، هیجانانگیز، رهبر و سرزنده اختصاص داده است. نتایج نشان میدهد که ویژگیهایی با محتوای؛ ورزشی، موفقیتآمیز، شخصیت حقوقی، حامی، مرد خانواده، قدردانی، شیک و بهروز، قوی، مؤثر، سختکوش و غیره به ترتیب بیشترین میانگین تعداد لایکها و ویژگیهایی با محتوای؛ مرد خانواده، سختکوش، شخصیت حقوقی، هیجانانگیز، ورزشی، موفقیتآمیز، حامی، رهبر، مؤثر، قوی بهترتیب بیشترین میانگین تعداد کامنتهای دنبالکنندگان صفحه اینستاگرام این ورزشکار را به خود اختصاص دادهاند. نتایج پژوهش حاضر، اهمیت نوع تولید محتوای انجام شده از سوی ورزشکاران را در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای طرفداران و دنبالکنندگان را برجسته کرده و با درک بهتر پاسخ دنبالکنندگان (لایک و کامنت) بسترهای لازم برای ایجاد یک شخصیت برند قوی برای ورزشکاران حرفهای را از طریق شبکههای بصری برای ورزشکاران و مدیران برنامههای آنان فراهم میکند.
_||_