رتبه بندی روش های ارتقا زنجیره تامین بشر دوستانه در چارچوب بانکی
الموضوعات : تعالی منابع انسانیسیامک بیگدلی 1 , حسن دهقان دهنوی 2 , محمد تقی هنری 3 , ابوالفضل صادقیان 4 , مژده ربانی 5
1 - 1. دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
2 - 2. دانشیار گروه مدیریت صنعتی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران(نویسندة مسئول)
3 - 3. استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
4 - 4. استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
5 - 5. استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
الکلمات المفتاحية: تاب آوری در بحران ها, بان, بشر دوستانه, زنجیره تامین,
ملخص المقالة :
این تحقیق با هدف رتبه بندی روش های ارتقا زنجیره تامین بشر دوستانه در چارچوب بانکی انجام گرفته است، روش انجام تحقیق سیستم خاکستری به وسیلهی اعداد خاکستری، معادلههای خاکستری و ماتریسهای خاکستری توصیف می باشد. جامعه آماری این شامل نخبگان و کارشناسان مدیران بانک های کشور آگاه به حوزه پژوهش بود که با توجه به حجم نمونه کوکران در شرایط نامشخص تعداد 384 نفر بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری در این تحقیق پرسش نامه محق ساخته هست.پرسش نامه بر اساس مقیاس 5 ارزشی لیکرت تنظیم شده است. بهمنظور بررسی داده های تحقیق حاضر از روش مدلسازی تصمیم گیری چند شاخصه ای خاکستری و نرم افزار (MCMDsolver 2018) استفاده خواهد گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد که در رتبه یک مربوط به مولفه توسعه تاب آوری در بحران ها، در رتبه دوم ایجاد شخصیت رهبری برای بانک ها در رتبه سوم داشتن زیر ساخت مناسب و در رتبه چهارم وعوامل واکنش سریع بانک به محیط خارجی می باشد. همچنین در عامل ایجاد شخصیت رهبری برای بانک ها، پایدار کردن برنامه ها و هماهنگی میان سایر بازیگران مهم ترین عامل بود. در عامل داشتن زیر ساخت مناسب، گویه استمرار حمایت های روانی و مشاوره بازماندگان بیشترین امتیاز را داشت. همچنین در عامل واکنش سریع بانک به محیط خارجی ابعاد عملکردی ارزیابی و پایش مهمترین عامل بود. در عامل توسعه تاب آوری در بحران ها، استمرار حمایت های روانی و مشاوره بازماندگان بیشترین امتیاز را نشان می دهند.