بررسی دیدگاه دانشجویان در باره استفاده از اینستاگرام و متن نوشتاری در دوران کرونا
الموضوعات :
1 - استادیار گروه زبان انگلیسی،واحدمسجدسلیمان،دانشگاه آزاداسلامی،مسجدسلیمان،ایران
الکلمات المفتاحية: اینستاگرام# متن نوشتاری# حریم خصوصی#رسانه ای سرگرم کننده#دوران کرونا#,
ملخص المقالة :
این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان در باره استفاده از اینستاگرام در دوران کرونا انجام شده است و به عنوان یک پلت فرم برای نوشتن متن نوشتاری با استفاده از روش تحقیق کیفی می باشد. دراین تحقیق از 30 نفر از دانشجویان ترم دوم زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز استفاده شده است. دانشجویان در کلاس درس نوشتاری شرکت داشتند و از تکنیک پیمایش با ابزار پرسشنامه باز برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. نتایج نشان می دهدکه تقریباً همه دانشجویان دیدگاه مثبتی نسبت به اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم برای نوشتن متن نوشتاری دارند. اکثردانشجویان شرکت کننده اظهار داشتند که اینستاگرام رسانه ای سرگرم کننده، آسان و موثر برای نوشتن متن نوشتاری است. اگرچه، تعدادی از دانشجویان نیز موانع استفاده از آن مانند کند بودن سرعت شبکه اینترنت و مسئله حریم خصوصی آی تی را بیان کردند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که اینستاگرام می تواند یکی از رسانه های آموزشی مفید ،مخصوصاً برای نوشتن، به شرط استفاده و نظارت مناسب باشد.پس نکته مهم در این پژوهش همانطوریکه در عنوان گفته شده بررسی دیدگاه دانشجویان در باره استفاده از اینستاگرام و متن نوشتاری در دوران کرونا می باشد.در نتیجه در می یابیم که دانشجویان احساس میکنند نوشتن ایدههایشان در اینستاگرام تجربه بسیار سرگرمکننده ای است. آنها می توانند ایده ها را به راحتی خلق کنند زیرا تصویری مستقیم از عکسی که در باره اش می نویسند ارائه می دهند. این قابلیت نوشتاری همراه با عکس و فیلم در اینستاگرام همچنین می تواند انگیزه نویسندگی را در دانشجویان تقویت کند. کلمات کلیدی: اینستاگرام، متن نوشتاری، حریم خصوصی، رسانه ای سرگرم کننده، دوران کرونا
Akhiat, Ayuni; Mydin, Al- Amin; Adi Kasuma, Shaidatul Akma. (2017).Students‟ Perceptions And Attitudes Towards The Use Of Instagram In English Language Writing. Malaysian Journal of Learning and Instruction, [S.l.], p. 47-72, dec.. ISSN 2180-2483.
Alhabash, S., & Ma, M. (2017). A Tale of Four Platforms: Motivations and Uses of Facebook, Twitter, Instagram, and Snapchat Among College Students? Social Media and Society, 3(1). https://doi.org/10.1177/2056305117691544
Baxter, P., Susan Jack, & Jack, S. (2008). Qualitative Case Study Methodology: Study Design and Implementation for Novice Researchers. The Qualitative Report Volume, 13(4), 544 559.https://doi.org/10.2174/1874434600802010058
Bell, M. A. (2013). Picture this! Using Instagram with students. Internet@Schools, 20(4), pp. 23-25
Corbin. Juliet, & Strauss, Anselm. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques Procedures for Developing Grounded Theory (3rd ed.). DOI: https://dx.doi.org/10.4135/9781452230153.
Gelatt, H. B. (1995). Future sense: Creating the future. The Futurist, 3 (2), 35-43.
Gunantar, D. A., & Transinata, T. (2019). Writing Caption on Instagram as Media for Student‟s Motivation and Writing Skill Improvement. ETERNAL (English TeachingJournal), 10(1).
https://doi.org/10.26877/eternal.v10i1.3905
Habibi, A., Mukminin, A., Riyanto, Y., Prasojo, L. D., Sulistiyo, U., Sofwan, M., &Saudagar, F. (2018). Building an online community: Student teachers‟ perceptions on the advantages of using social networking services in a teacher education program. Turkish Online Journal of Distance Education, 19(1), 46–61.
https://doi.org/10.17718/tojde.382663
Handayani, F. (2016). Instagram as a Teaching Tool? Really? Proceedings of the Fourth International Seminar on English Language and Teaching (ISELT-4), 320–327.
Hidayati, AN., et al (2021). Leveraging Skype-Based Webinars as An English Language Learning Platform. Al- Ishlah: Jurnal Pendidikan, June 2021, 13 (1), Pages 10 - 20.DOI: 10.35445/alishlah.v13i1.420
Knight-McCord, J., Cleary, D., Grant, N., Herron, A., Lacey, T., Livingston, T., & Emanuel, R. (2016). What social media sites do college students use most. Journal of Undergraduate Ethnic Minority Psychology, 2(21), 21-26
Labuschagne (2003). Qualitative Report 8(1):100-103. DOI:10.46743/2160-3715/2003.1901 Le Van Canh. (2015). Key issues in language teaching [Book Review]. English Australia Journal, 32(1), 113–116.
Mansor, N., & Rahim, N. (2017). Instagram in ESL Classroom. Man in India, 97, 107-114.
Muwafiqi, M. A. (2017). The use of Instagram to increase students‟ writing skill. Proceedings of The Fifth Undergraduate Conference on ELT, Linguistics, and Literature 2017 (pp. 213-219). Yogyakarta: Sanata Dharma University Press
Nurdiansyah,A. and Abdulrahman, TR. (2020). The Use Of Instagram To Develop Students‟writing Ability. Akademika: Jurnal Teknologi Pendidikan 9 (01), 97-107
Preece, J and Shneiderman, B. (2009). T ransactions on H uman - C omputer I nteraction THCI AIS Transactions on Human-Computer Interaction. AIS Transactions on Human-Computer Interaction, 3(1), 1–25. https://doi.org/10.5121/ijfcst.2014.4403
Purwandari, M. (2017). The Use of Photographs on Instagram in Teaching Descriptive Text To Improve Students' Writing Skill. ELT Forum: Journal of English Language Teaching, 6(2), 133-141.https://doi.org/10.15294/elt.v6i2.20694
Ramalia, Tenia; Nirmala, N. (2019). Jurnal Ilmu Pendidikan dan Ilmu Sosial Using Clustering Technique in Teaching Writing. Jurnal Ilmu Pengetahuan Dan Ilmu Sosial, 28(1), 19–23.
Rinda, R. K., Novawan, A., & Miqawati, A. H. (2018). Students ’ perspectives on social media-based learning of writing through Instagram. 5(1), 23–33.
Rooksby, E., Weckert, J., & Lucas, R. (2002). The rural digital divide: the ruralsociety.Rural Society, 12(3), 197-210. DOI: 10.5172/rsj.12.3.197
Sari, FM. and Wahyudin, AY (2019). Undergraduate Students' Perceptions Toward Blended Learning Through Instagram In English For Business Class. International Journal of Language Education 3(1):64-73. DOI:10.26858/ijole.v1i1.7064
Salomon, D. (2013). Moving on from Facebook Using Instagram to connect with undergraduates and engage in teaching and learning. College & Research Libraries News, 74(8), pp. 408-412.
Shazali, S. S., Shamsudin, Z. H., & Yunus, M. M. (2019). Instagram: A Platform to Develop Student‟s Writing Ability. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 9(1), 88–98. https://doi.org/10.6007/ijarbss/v9- i1/5365
_||_