مقایسه میزان علاقه اجتماعی بین رانندگان تاکسی دارای ابعاد مختلف شخصیتی
الموضوعات :محمد زلیکانی 1 , عبدالله شفیع آبادی 2 , حسین سلیمی 3
1 -
2 -
3 -
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
چکیده هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه ابعاد شخصیت میرز بریگز و میزان علاقه اجتماعی است. دراین پژوهش جامعه آماری شامل رانندگان تاکسی شهرستان ساری بوده است. بدین منظوراز جامعه آماری مورد مطالعه، تعداد 341 نفر ( مرد) به عنوان حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسش نامه میرز بریگز و علاقه اجتماعی پاسخ دادند. نتایج از طریق تحلیل واریانس یک طرفه به شیوه گام به گام تحلیل شدند. نشان دادند که تفاوت بین ابعاد ( برون گرایی و درون گرایی) و همچنین ابعاد( حسّی و شمّی )از نظر میزان علاقه اجتماعی به لحاظ آماری معنادار است. همچنین تفاوت بین ابعاد ( فکری و احساسی) و همچنین ابعاد( داوری کننده و ملاحظه کننده) از نظر میزان علاقه اجتماعی، به لحاظ آماری معنی دار نبوده است.
_||_