نقش علیّ مقایسه اجتماعی و تبلیغات در مدگرایی از طریق همسالان
الموضوعات :
1 -
الکلمات المفتاحية: تبلیغات, مدگرایی, همسالان, مقایسه اجتماعی,
ملخص المقالة :
در این مقاله نقش علیّ مقایسه اجتماعی و تبلیغات در مدگرایی از طریق همسالان مورد مطالعه قرار گرفت. کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز در سال تحصیلی 1393 جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل داده اند که از بین آنها 245 نفر به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. داده های تحقیق از طریق پرسش نامه های محقق ساخته مقایسه اجتماعی، تبلیغات، همسالان و مدگرایی جمع آوری گردید. ضمنا روش تحقیق همبستگی است و برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر استفاده بعمل آمد. نتایج نشان داد که مقایسه اجتماعی، تبلیغات و همسالان با مدگرایی رابطه علیّ مثبت دارد و رابطه تبلیغات با مدگرایی از طریق همسالان معنی دار است.
_||_