بررسی ارتباط بین کارآفرینی و عملکرد تجاری در مدیران واحدهای تولیدی
الموضوعات :Moslem Abbasi 1 , Abbas Abolghasemi 2 , Mohammad Narimani 3
1 - M.A in Psychology, University of Mohaghegh Ardebili, Iran
2 - Assistant Professor, Department of Psychology, University of Mohaghegh Ardebili, Ardebil, Iran
3 - Assistant Professor, Department of Psychology, University of Mohaghegh Ardebili, Ardebil, Iran
الکلمات المفتاحية: کارآفرینی, entrepreneurship, Managers, اراک, عملکرد تجاری, مدیران واحدهای تولیدی, Business performance, Suliran Co,
ملخص المقالة :
هـدف این پژوهش بررسی ارتباط بین کارآفرینی و عملکرد تجاری مدیران واحدهای تولیدی شهر اراک می باشد. نمونه این پژوهش شامل214 مدیر واحدهای تولیدی شهر اراک می باشد که به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه جامع کارآفرینی و چک لیست عملکرد تجاری استفاده شده است. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین کارآفرینی (و مولفه های آن) و عملکرد تجاری مدیران واحدهای تولیدی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد(P<05/0). نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که نیاز به پیشرفت، تمایل به خلاقیت، خطر پذیری، نیاز به استقلال و عزم و اراده در پیش بینی عملکرد تجاری سهم معنی داری دارند. در مجموع این نتایج بیان می کند که سطوح بالای کارآفرینی، عملکرد تجاری را در مدیران واحدهای تولیدی افزایش می دهد.
_||_