رویکردی زتانه به اخلاق آموزشی (نل نودینگر و نظریه غم خواری)
الموضوعات :
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز، ایران
الکلمات المفتاحية: اخلاق غم خواری, نودینگز, غم خواری, عاطفه گرا, sadism ethics, noddings, sadism, sentimentality,
ملخص المقالة :
این مقاله بر اساس درک عمیقی از اخلاق غم خواری نل نودینگز، فیلسوف زن می باشد، به عنوان سهمی مهمی که در فلسفه و تعلیم و تربیت اخالقی دارد. رویکرد غم خواری، یکی از رویکردهای معاصر در فلسفه اخالق است که می توان آن را در حیطه نظریه های عاطفه گرا قرار داد. نظریه غم خواری با تعریفی از روابط غم خواری، غم خوار و فرد مورد غم خواری شروع دهد شود. این نظریه، رویارویی ها و ارتباط های غم خواری را توضیح می می و به چگونگی پایه گذاری، حفظ و تقویت این ارتباط ها کمک می کند. مبنای اصلی تربیت اخالقی در اخالق غم خواری، این است که انسان به طور طبیعی تمایل دارد، مورد غم خواری قرار بگیرد. غم خواری، احترام به دامنه وسیعی از استعدادهای بشر را به اثبات می رساند.
_||_