غرور ملی با بهبود توسعه فرانچایز در صنعت ورزش کشور با رویکرد دلفی فازی و مدل سازی ساختاری-تفسیری
الموضوعات :رضا مهدیان 1 , محمد سلطان حسینی 2 , قاسم رحیمی سرشبادرانی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی،اصفهان،ایران
2 - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران(نویسندة مسئول)
3 - استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی،واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی،اصفهان،ایران
الکلمات المفتاحية: صنعت, ورزش, توسعه, فرانچایز,
ملخص المقالة :
روششناسی: پژوهش ترکیبی اکتشافی دو مرحلهای از نوع ابزارسازی بود. در بخش کیفی با بهره گیری از روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک اشباع نظری) 16 نفر از خبرگان حوزه مدیریت ورزشی (برای شناسایی مدل توسعه فرانچایز در صنعت ورزش کشور انتخاب شده اند و با آنها مصاحبه انجام شد . .یافتهها: با توجه به نتایج بهدستآمده مشخص میشود که 10 عامل مربوط به سطح اول میباشند. ایجاد اهرم تجاری، افزایش تولید در ورزش، آموزش مقدماتی فرانچایز ، اصلاح پذیر بودن بستر، بسـتر و حمایـت قـانونی، ساختار جذب مشارکت کنندگان، مشارکتپذیری نیروی کار، تجارت پایدار، سیاست های راهبردی، و سیاست های حمایتی. همچنین دو عامل در سطح دوم قرار دارند. این دو عامل عبارتند از ایجاد تمرکز مالی و ایجاد سیاست های دولتی. تنها عامل مربوط به سطح سوم، نشانه شناسی تجربه کارکنان میباشد. عامل غرور ملی در مدل باقیمانده است که آنهم مربوط به سطح چهارم مدل میباشد.نتیجهگیری: استراتژی نیروی انسانی متخصص یک امر مهم در بهبود کسب و کار محصولات ورزشی پیشنهاد میشود که به این مهم توجه کنند و با انجام اقداماتی در جهت توسعة هر چه بهتر و بیشتر استراتژیهای بازاریابی ، کمک کنند.
_||_