مبانی بازاریابی مالی: جایگاه اهمیت و ضرورت شناخت آن در مدیریت مالی مبتنی بر رویکرد نظریهپردازی
الموضوعات : دانش سرمایهگذاریفریدون رهنمای رودپشتی 1 , منصور فیض الله زاده 2
1 - عضو هیات علمی دانشگاه
2 - فارع التحصیل کارشناسی ارشد بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی
الکلمات المفتاحية: بازاریابی, بازاریابی مالی, سیکل عمر کالا, سیکل عمر موسسه,
ملخص المقالة :
بازاریابی مالی، علم بازارشناسی مالی و حاصل تعامل مالی و بازاریابی است که هدف آن، توسعه کارکردی و کاربردی دانش مالی و سرمایهگذاری است. مقاله حاضر با هدف معرفی نگرش جدید در این حوزه، از ویژگی نوآورانه برخوردار بوده و در حوزه نظریهپردازی قابل تامل است. رویکرد علمی این پژوهش، فلسفی و مبانی آن تئوریک از نوع پژوهشهای ترویجی است که به روش شناخت تاریخی اجرا گردید. شیوه گردآوری منابع علمی آن، کتابخانهای مبتنی بر ادبیات نظری و پیشینه تحقیقات است که در تحلیل آن، از مدل تحلیل محتوا استفاده گردید. نتایج و یافتههای پژوهش نشان میدهد که اولاً، مدل نظری تحت عنوان آمیخته بازاریابی مالی در چارچوب سیکل عمر موسسه (ILC) مشابه آمیخته بازاریابی (UP) در چارچوب سیکل عمر کالا (PLC) ارائه میشود. ثانیاً، در چارچوب مدل پیشنهادی، استراتژیهای مناسب قابل شناسایی است.