ارائه مدلی برای توسعه سرمایه گذاری سبز در سیستم های تولید هوشمند مبتنی بر تحول دیجیتال در صنعت خودرو
الموضوعات : دانش سرمایهگذاری
فاطمه غیاثی طبری
1
(دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی –تولید در عملیات، گروه مدیریت، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران)
سیدعلیرضا میرعرب
2
(استادیار گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران.)
صابر خندان علمداری
3
(استادیار گروه مدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی رودهن ، ایران)
الکلمات المفتاحية: تولید سبز, تحول دیجیتال, تولید هوشمند, سرمایهگذاری سبز,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش، ارائه مدل برای توسعه سرمایه گذاری سبز در سیستم های تولید هوشمند مبتنی بر تحول دیجیتال در صنعت خودرو، است. در این تحقیق با استفاده از روش هدفمند گلوله برفی، از نظرات 20 نفرخبره استفاده شد. فرایند تجزیه و تحلیل دادهها در دو مرحله انجام شد که شامل شناسایی عوامل موثر بر توسعه سرمایه گذاری سبز در سیستم های تولید هوشمند مبتنی بر تحول دیجیتال در صنعت خودرو از طریق ابزار مصاحبه و با استفاده از روش تحلیل مضمون و طراحی مدل تحقیق، با استفاده از ابزار پرسشنامه و روش مدلسازی ساختاری تفسیری. نتایج تحقیق نشان داد، مدل نهایی تحقیق شش سطح اصلی دارد که مولفه تدوین الگوی توسعه سرمایهگذاری سبز و تولید هوشمند (برندسازی، بومیسازی، مونتاژکاری یا تولید مشترک) در سطح ششم مدل قرار گرفته است. بنابراین، لازم است، توسعه سرمایه گذاری سبز در سیستم های تولید مبتنی بر تحول دیجیتال با عامل مذکور شروع شود تا زمینه برای تحقق سایر عوامل درسطوح بالاتر فراهم گردد.
_||_