برازش و اعتباریابی مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی در بورس اوراق بهادار
الموضوعات : دانش سرمایهگذاری
شهرام بندپی
1
(
گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی ،علی آباد کتول، ایران.
)
نیلوفر ایمان خان
2
(
گروه مدیریت، واحد فیروزکوه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، فیروزکوه، ایران.
)
محمد باقر گرجی
3
(
گروه مدیریت ،واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی ، علی آباد کتول، ایران.
)
امیر اخوان فر
4
(
گروه مدیریت ، دانشگاه پیام نور، ایران.
)
الکلمات المفتاحية: " روشها و ابزارهای ارتباطات بازاریابی ", " بورس تهران, " اعتبار یابی مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی ", برازش مدل ",
ملخص المقالة :
ارتباطات بازاریابی یکپارچه به معنی طراحی ،تدوین و اجرای برنامه های مختلف در خصوص استفاده از ترکیبی از روش ها و ابزارهای ارتباطات بازاریابی بصورت منسجم برای تحت تاثیر دان مخاطب و جلب وی بسوی سازمان است و باعث توانمندی شرکت می گردد.پژوهش حاضر با هدف اندازه گیری و اعتبار یابی مدل ارتباطات یکپارچه بازاریابی در بورس تهران با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق سهامداران بورس تهران باا استفاده ازجدول مورگان تعداد 386 نفر به روش نمونه گیری در دسترس اتتخاب شدند و اطلاعات لازم از ابزار پرسشنانه گردآوری گردید. جهت ارزیابی برازش مدل پیشنهادی از روش مدل یابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی با نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج جزئی و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم با استفاده از نرم افزار تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم نشان داد که همه متغیرهای مشاهده پذیر دارای بار عاملی بالاتر از 70/0 روی متغیر مکنون متناظر خود بوده اند و معنی دار هستند همچنین مقدار شاخص متوسط واریانس استخراج شده تمامی متعیرها بالای 5/0 گزارش شده که نشانگر روایی همگرا متغیرهای مدل بود و میزان ضریب افزونگی در همه متغیرها مثبت وتقریبا نزدیک به 35/0 بود و این نشان دهنده کیفیت مناسب مدل اندازه گیری است و میتوان نتیجه گرفت که مدل موردنظرتوانایی پیش بینی را دارد. این بدان معنا است که روشها و ابزارهای ارتباط بازاریابی بر یکپارچهسازی ارتباطات بازاریابی تأثیر مثبت و معناداری دارند و یکپارچهسازی ارتباطات بازاریابی بر اثربخشی ارتباطات بازاریابی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
_||_