تحول دیجیتال در بانکداری شرکتی: رویکرد نظری و تحلیل رفتاری
الموضوعات : دانش سرمایهگذاری
شادی اویارحسین
1
(
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
)
عباس طلوعی اشلقی
2
(
استاد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،
ایران.
)
رضا رادفر
3
(
استاد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات ،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
)
علیرضا پور ابراهیمی
4
(
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج.
)
الکلمات المفتاحية: واژه های کلیدی: تحول دیجیتال, دیجیتالی شدن کسب و کار, بانکداری شرکتی, دیجیتالی شدن بانکداری, اقتصاد دیجیتال,
ملخص المقالة :
اقتصاد دیجیتال و تحولات آن از پیامدهای ورود فناوری اطلاعات به جهان اقتصاد و کسب و کارهای آن است. از جمله کسب و کارهایی که متاثر از اقتصاد دیجیتال و تحولات دنیای دیجیتال بوده است، صنعت بانکداری و به ویژه بانکداری شرکتی می باشد.مقاله حاضر به تحولات دیجیتال در عصر فرا اطلاعات از یک طرف و تاثیرات آن بر بانکداری شرکتی می پردازد.رویکرد روش شناسی پژوهش حاضر، دانشی و مبتنی بر ادبیات موضوع و مبانی نظری است که نتیجه آن شناسایی و ارائه چارچوب علمی دانش افزا است.نتایج پژوهش نشان می دهد که تحول دیجیتال و دیجیتالی شدن کسب وکارها از پیامدهای نوظهور هزاره سوم است و مهم تر از همه، تاثیر این تحولات بر صنعت بانکداری و بانکداری شرکتی به طور گسترده اجتناب ناپذیر بوده است. همچنین بر پایه مبانی دانشی و پیشینه ها، نتایج شرایطی فراهم نمود که یافته های پژوهش به عنوان پشتوانه علمی و پژوهشی قابل تامل می باشد.
_||_