امکانسنجی کارآفرینی از طریق اکتساب(ETA) با استفاده از بررسی و تبیین عوامل موثر از دیدگاه کارآفرینان و سرمایه گذاران در بازار ایران
الموضوعات : Journal of Investment Knowledgeمریم امیری 1 , فریدون رهنمای رودپشتی 2 , محسن رستمی مال خلیفه 3 , افسانه زمانی مقدم 4
1 - دانشجوی دکتری مهندسی مالی، واحد علوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.
2 - دکتری تخصصی مالی، استاد تمام، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
3 - دکتری تخصصی ریاضی کاربردی،دانشیار، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.
4 - دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشیار، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.
الکلمات المفتاحية: مدل صندوق جستجو, تامین مالی کارآفرینی, مدل های کارآفرینی از طریق اکتساب, امکانسنجی,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش امکانسنجی کارآفرینی از طریق اکتساب به کمک شناسایی ، بررسی و تبیین عوامل موثر بر در بازار ایران می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش آمیخته(کیفی- کمی) است. در مرحله کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و نظرسنجی از خبرگان پرسشنامه پژوهش تهیه و در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه تدوین شده داده هایی از جامعه مورد نظر جمع آوری گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه کارآفرینان و سرمایه گذاران می باشد. برای نمونه گیری از روش غیر تصادفی هدفمند استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون تی تک نمونه ای) استفاده شده است. با عنایت به نتایج این پژوهش، نتیجه میگیریم که استراتژی اکتساب می تواند به عنوان مسیری کوتاه و عملیاتی در شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار های کارآفرینانه مورد توجه قرار گیرید.
