بازاریابی رسانه های اجتماعی و هویت اجتماعی برند با تمرکز بر تعامل مشتری در فرآیند سرمایه گذاری
الموضوعات : دانش سرمایهگذاری
پیمان علیدوست ذوقی
1
,
ابراهیم چیرانی
2
,
محمدرضا آزاده دل
3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، مرکز بین الملل انزلی، دانشگاه آزاد اسلامی، انزلی، ایران.
2 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
الکلمات المفتاحية: تعامل مشتری, هویت اجتماعی برند, سرمایه گذاری, بازاریابی رسانه های اجتماعی,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش بازاریابی رسانه های اجتماعی و هویت اجتماعی برند با تمرکز بر تعامل مشتری در فرآیند سرمایه گذاری می باشد. این پژوهش کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد یا گراندد تئوری استفاده شده است. داده ها با تکنیک مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بوده. 20 نفر از متخصصین و خبرگان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مدیرانی که حداقل 15 سال سابقه در امور مدیریت داشته اند به روش نمونه گیری هدفمند و با تکنیک گلوله برفی انتخاب شدند. جهت تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. یافته های کیفی به وسیله نرم افزار MAXQDA تحلیل شده و در نهایت مدل پارادایمی بازاریابی رسانه های اجتماعی تبیین شده است. یافته ها نشان می دهد که رسانه های اجتماعی، از طریق مشارکت فعال و به صورت تهاجمی، تأثیر بیشتری بر شیوه رفتار مصرف کنندگان دارد.
_||_