تاثیر فضیلتهای اخلاقی بازاریابی بر بازاریابی اینترنتی و بازاریابی رابطهمند در مشتریان مواد غذایی کاله شهر همدان
الموضوعات : مطالعات مدیریت شهریاکبر قربانی چگنی 1 , محمد طاهری روزبهانی 2
1 - گروه مدیریت. دانشکده مدیریت.دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
2 - مربی گروه مدیریت دولتی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران
الکلمات المفتاحية: فضیلتهای اخلاقی بازاریابی, بازاریابی اینترنتی, بازاریابی رابطهمند, مواد غذایی کاله,
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر فضیلتهای اخلاقی بازاریابی بر بازاریابی اینترنتی و بازاریابی رابطهمند در مشتریان مواد غذایی کاله شهر همدان، انجام شد. روش مورد استفاده در این تحقیق از لحاظ روش توصیفی-پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی و از شاخه میدانی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه مشتریان مواد غذایی کاله شهر همدان می باشند، که تعداد آنها جز جوامع نامحدود می باشد. با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران تعداد 384 نفر، به روش نمونه گیری تصادفی ساده، به عنوان نمونه انتخاب شد. در این تحقیق از پرسشنامههای استاندارد فضایل اخلاقی بازاریابی زمان یاد (1395)، بازاریابی اینترنتی بابایی (1392) و بازاریابی رابطهمند نگی و کتما (2013)، استفاده شد. جهت بررسی پایایی پرسشنامه ها آلفای کرونباخ محاسبه گردید که حاکی از پایایی مطلوب پرسشنامه ها بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها آمار توصیفی شامل: میانگین، انحراف استاندارد، کمترین و بیشترین امتیاز و در بخش آمار استنباطی از معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS ویراست 21 و PLS3 مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که فضیلتهای اخلاقی بازاریابی بر بازاریابی اینترنتی و بازاریابی رابطهمند در مشتریان مواد غذایی کاله شهر همدان، تاثیر مثبت و مستقیمی دارد.
آراسته، علیرضا. منصوری، علی. فروزند، محمدرضا. گنج خانلو، غلامحسین. (1394)، نقش تجارت الکترونیک در بازاریابی اینترنتی در رونق کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار، سومین همایش ملی بهبود فضای کسب و کار، اولین همایش ملی بهبود کسب و کار، کارآفرینی توسعه در بستر اقتصاد مقاومتی
آیلین، رضا. بیگی، قلی. 1395، بازاریابی (ارسالی نویسنده). مقالات متفرقه: modir.ir. صفحات 60-65
بافقی، وحید. زنبق، زهرا. (1401)، نحوه ی ایجاد و گسترش بازاریابی اینترنتی، همایش مدیریت و تجارت الکترونیک
توکلی، زهره. (1396)، فروش اینترنتی، مجله مدیریت دولتی، دوره ی دوم، شماره چهارم
ثریایی، علی. یونس نیا، میثم. (1398)، تاثیر بکارگیری بازاریابی اینترنتی در بهبود وضعیت شرکت ها در ایران، چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی الکترونیکی
حقیقی نسب، منیژه. رستمی، محمدرضا. خوب بخت، فرزانه. حکیمی فر، نازنین. (1398)، تأثیر بازاریابی رابطه مند برعملکرد مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، نشریه علمی حسابداری مدیریت، سال دوازدهم، شماره 42
خزایی، زهرا. 1394، اخلاق فضیلت مدار، مجله نامه مفید. شماره 28. صفحات 40-43
رضوی سنگدهی، سید احمد. (1397)، دیجیتال مارکیتینگ، سومین همایش ملی بهبود فضای کسب و کار
سعیدنیا، حمیدرضا. بنی اسدی، مهدی. (1396)، "الگوها یرفتارمشتریدرخریداینترنتی"، ماهنامه تدبیر، مهر 86، شماره 185، ص55.
شجریان، بابک. نیکخواه تکمه داش، یونس. حاجی اصغری، سیدیوسف. (1397)، حفظ و جذب دانشجو در دانشگاه های پیام نور با نقش ارکان بازاریابی رابطه مند، کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان، فصلنامه مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دوره 1، شماره 2
عسگرپور، عسگر. راهچمنی، احمد. (1397)، تاثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت روابط مشتری فروشنده و عملکرد مالی، نشریه مدیریت بازاریابی، دوره 11، شماره ی 34
فرشچیان، فاطمه. (1401) ، بررسی تاثیر ارتباطات بازاریابی رابطه مند بر روی عملکرد مالی شرکت، همایش بهبود و بهینه سازی سازمان کسب و کارها : دوره ی 2
فروزند، محمدرضا. (1395)، کسب و کارهای آنلاین، مجله پیام مدیریت، دوره ششم، شماره هشتم
کاتلر، فیلیپ، 1396، مدیریت بازاریابی. ترجمه بهمن فروزنده. (چاپ پانزدهم). اصفهان: انتشارات آموخته
گنج خانلو، غلامرضا. (1399)، عملکرد فروشگاه های اینترنتی، سومین کنفرانس تحول و نوآوری در توانمند سازی مدیریت
نصراصفهانی، هما. (1396)، تاثیر بازاریابی اینترنتی بر رشد بازار صادرات (مطالعه موردی: شرکت پاکسان)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، مرکز ری
_||_Chiu,hung-chang, Hsieh,Yi-hing, LiYu chuan, Lee Monle (2015). "Relationship Marketing and Consumer Switching Behavior", Journal of Business Research,Vol 57.
Haque,a,khatibi.a, Al Mahmud.sh.(2019)., “Factors Determinate Customer Shopping Behaviour Through Internet:the Malaysian Case”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 3(4): 3452-3463, 2009
Hougaard soren, Bjerre mogens (2018). "Strategic Relationship Marketing", Springer-verlag.Germany
K.L. Keller (2017). Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity", Journal of Marketing, Vol. 57, No. 1, pp. 1-22.