بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی با رویکرد استراتژی فرهنگ مشارکتی در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران
الموضوعات : مطالعات مدیریت شهری
الهام امیری
1
(دانش آموخته مدیریت دولتی،گرایش رفتار سازمانی،گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران eleeamirii63@gmail.com)
کاوه تیمورنژاد
2
(دکتری تخصصی رشته مدیریت دولتی، گرایش تطبیقی و توسعه ،گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران (نویسنده مسئول)kaveh_teymournejad@yahoo.com)
لیلا سعیدی
3
(دکتری تخصصی رشته مدیریت دولتی، گرایش تصمیم گیری و خط مشی گذاری ،گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایرانleilasaeidi88@gmail.com)
الکلمات المفتاحية: فرهنگ سازمانی, استراتژی فرهنگ مشارکتی, تحلیل مضمون, مرکز مطالعات شهرتهران,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف پژوهش: فرهنگ سازمانی قوی می تواند به عنوان یک عامل اولیه در ایجاد همکاری و مشارکت در کارکنان شناخته شود. هدف مقاله حاضر، بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی با رویکرد استراتژی فرهنگ مشارکتی در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر مخاطب کاربردی- توسعه ای و بر اساس گردآوری اطلاعات کمی و بر پایه پرسشنامه می باشد. جامعه اماری، مدیران و کارکنان مرکز مطالعات می باشد که شامل 155 نفر هستند. برای بدست اوردن حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده گردید و تعداد نمونۀ مورد نظر 110 نفر مشخص گردیدیافته ها: در پژوهش حاضر پس از اطمینان از مناسب بودن برازش مدل، مدل معادلات ساختاری با پیروی از الگو پژوهش براساس آخرین تغییرات در تحلیل عاملی تاییدی رسم گردید. با توجه به اینکه برازش الگو خوب بوده است، نیازی به حذف نشانگرها در الگو و همچنین رسم کوواریانس بین خطاها وجود نداشت.نتیجه پژوهش: براساس نتایج معادلات ساختاری، ضریب مسیر محیط درونی به پدیه اصلی 87/0 ، محیط بیرونی به پدیه اصلی 59/0 ، محیط بیرونی به عوامل تعدیل گر 61/0 ، پدیه اصلی به عوامل تعدیل گر 68/0 ، الزامات نهادی به عوامل تعدیل گر 79/0 ، عوامل تعدیل گر به پیامدها 69/0 می باشد.
_||_