سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS و ارائه مدل استقرار مدیریت ارتباط با مشتری، موردمطالعه باشگاه های ورزشی در استانهای ایران
الموضوعات :علیرضا پاشایی خامنه 1 , فرشاد امامی 2 , سید عماد خسینی 3 , اکرم خواجه پور 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل ، ایران
2 - گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل ، ایران
3 - گروه مدیریت ورزشی ، دانشکده تربیت بدنی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
4 - گروه مدیریت ورزشی، آمورزش و پرورش، آمل، ایران
الکلمات المفتاحية: مدیران, ایران, باشگاههای ورزشی, مدیریت ارتباط با مشتری,
ملخص المقالة :
هدف از مطالعه حاضر طراحی مدل استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاههای ورزشی ایران است. این پژوهش توصیفی تحلیلی از نوع کاربردی، جزء پژوهشهای ترکیبی است. جامعه آماری این پژوهش را در مرحله کیفی مدیران باشگاههای ورزشی کلانشهرهای کشور15 مدیر به شکل هدفمند و در بخش کمی نیز مربیان باشگاه های ورزشی تشکیل می دادند که از بین آن ها 357 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی با استفاده از نرم افزار مکس کیودا و نرم افزار GIS، در بخش کمی از مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. در بخش شرایط زمینه ایی باشگاههای شهرهای تهران ، اصفهان ، مشهد در بخش شرایط مداخله گرباشگاههای شهر تهران ، تبریز ، ارومیه و مشهد و شیراز و در بخش شرایط علی باشگاههای اصفهان ، مشهد ، تهران وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر باشگاهها داشتند .
_||_