بررسی میزان اثربخشی دورههای آموزشی پرسنل نمایندگی شرکت گواه بر اساس مدل ارزشیابی «کریک پاتریک» از دیدگاه مدیران و کارکنان
الموضوعات : مدیریت فرهنگیامیرحسین محمودی 1 , اکرم عابدی 2 , محمدمهدی حاجی زاده 3
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات
3 - ندارد
الکلمات المفتاحية: ارزشیابی, اثربخشی, مدل کریک پاتریک, شرکت گواه,
ملخص المقالة :
مقدمه و هدف پژوهش: هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی میزان اثربخشی دورههای آموزشی پرسنل نمایندگی شرکت گواه (ایران خودرو دیزل) با استفاده از مدل ارزشیابی کریک پاتریک می باشد. روش پژوهش: این پژوهش به لحاظ ماهیت جزء پژوهش های توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان شرکت گواه (480 نفر) در سال (91- 90) تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای استفاده شده است و حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 214 نفر تعیین شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته براساس مقیاس لیکرت استفاده شده است که پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.97% محاسبه شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t تک گروهی و آزمون t گروههای مستقل استفاده شده است. یافتهها: یافته های حاصل از پژوهش نشان میدهد که از دیدگاه مدیران و کارکنان دورههای آموزشی شرکت گواه در مراحل چهارگانه واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج اثربخش می باشد و بین دیدگاه مدیران و کارکنان درباره اثربخشی دورههای آموزشی تفاوت معناداری وجود ندارد.