ارائه الگوی اوقات فراغت جوانان مطالعه موردی (شهرک های سازمانی وزارت دفاع)
الموضوعات : مدیریت فرهنگیناصر داودی 1 , علیرضا ابراهیم پور 2 , عباسعلی قیومی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران (نویسنده مسئول
2 - استادیار گروه مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
3 - دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: برنامه های فرهنگی جوانان, اوقات فراغت, شهرک های سازمانی وزارت دفاع,
ملخص المقالة :
اوقات فراغت همواره به عنوان یکی از مهم ترین چالش ها در حوزه های اجتماعی و فرهنگی مطرح بوده است. بخصوص حساسیت این موضوع در ارتباط با جوانان بیشتر خود را نمایش می دهد. هدف اصلی این تحقیق ارائه مدل جامعی از اوقات فراغت جوانان شهرک های سازمانی وزارت دفاع می باشد. می توان این تحقیق را در گروه تحقیقات توصیفی و پیمایشی و کاربردی دانست. به همین منظور جامعه آماری این تحقیق را خبرگان فعال در حوزه اوقات فراغت که تعداد آنها در این تحقیق بر اساس روش سرشماری 16 نفر تعیین شده است. در بخش تعیین مولفه ها و شاخص ها از روش دلفی فازی و با استفاده از پرسشنامه مخصوص این روش به شناسایی مولفه ها پرداختیم در نهایت بر اساس نظرات خبرگان 65 مولفه شناسایی گردید که در نهایت در قالب 16 شاخص اصلی دسته بندی شده است. در نهایت نیز مدل اوقات فراغت در قالب شاخص های اصلی و زیر مولفه ها ارائه گردید.
_||_