مدیریت هزینه بین سازمانی: مفاهیم، رویه ها و الزامات
الموضوعات : حسابداری مدیریتفریدون رهنمای رودپشتی 1 , رضا غلامی جمکرانی 2
1 - نویسنده مسئول و طرف مکاتبه
2 - ندارد
الکلمات المفتاحية: مدیریت هزینه بین سازمانی, (IOCM)مدیریت هزینه داخلی (ICM),
ملخص المقالة :
گسترش بکارگیری نظام تولید چابک و استفاده روزافزون شرکتها از برون سپاری فعالیتها، مدیریت هزینه دربرای دستیابی به مدیریت ،(IOCM) طول زنجیره ارزش را ضروری ساخته است. مدیریت هزینه ب ین سازمانیهماهنگ و مشارکتی هزینه ها در سرتاسر زنجیره ارزش توسط سازمانها، استفاده میشود. مقاله حاضر تلاش داردادبیات موضوعی مدیریت هزینه بین سازمانی، رویه ها، شیوه ها، سازه های موثر در بکارگیری و منافع آن را تبییننماید. مدیریت هزینه بین سازمانی به فعالیتها، فرآیندها و شیوه هایی اشاره دارد که مدیران را قادر به مدیریت هزینههایی که فراسوی مرزهای سازمانی وجود دارد، می نماید. هزینه یابی هدف بین سازمانی، هزینه یابی کایزن بینسازمانی، حسابداری آشکار و اشتراک گذاری اطلاعات از جمله رویه هایIOCMمیباشند. مدیریت هزینه داخلی،ظرفیت جذب و یکپارچگی الکترونیکی سه قابلیت ضروری جهت کاربستIOCMمیباشند . نتایج مطالعه نشانمی دهد کهIOCMمیتواند موجبات بهبود عملکرد کلی هرشرکت در زنجیره ارزش را فراهم آورد