ارائه الگو الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی مجموعه های ورزشی با استراتژی های موضع سازی خدمات (مطالعه موردی: شهرکرمان)
الموضوعات : نوآوری در مدیریت ورزشیمحسن منظری توکلی 1 , علی محمد صفانیا 2 , سید صلاح الدین نقشبندی 3 , رضا نیک بخش 4
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، ،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد گروه مدیریت ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - دانشیار گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: برنامهريزي استراتژيک منابع انساني, موضع سازي, خدمات ورزشی, برنامهريزي.,
ملخص المقالة :
این تحقیق با هدف ارائه الگو الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی مجموعه های ورزشی با استراتژی های موضع سازی خدمات در شهرکرمان انجام شده است. تحقیق موجود از نظر هدف توسعه ای و به لحاظ نتیجه یک تحقیق اکتشافی تبیینی و از نظر روش یک تحقیق ترکیبی است. جامعه آماری تحقیق در فاز کیفی شامل21 نفر از صاحب نظران با روش
نمونه گیری هدفمند انتخاب و با استفاده از تکنیک دلفی کار تبیین وتایید مولفه ها، شاخص ها و پرسشنامه ها صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق در فاز کمی (طراحی مدل و بررسی روابط بین متغیرها) با توجه به جدول کوهن 157 نفر میباشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته الزامات برنامهریزی استراتژیک نیروی انسانی با روایی 85 % وپایایی90% استراتژیهای موضع سازی خدمات ورزشی با روایی 1/86 % و پایایی 89% است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها به صورت کمی و کیفی از نرم افزارهای SPSS ویراست 23 وPLS Smart ویراست 23 انجام شد. بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که الگو ارائه شده الزامات برنامه ریزی استراژیک نیروی انسانی مجموعه های ورزشی با استراتژی های موضع سازی خدمات از برازش قابل قبولی برخوردار است.
ترجمه کاتلر، ف (۱۳۸۱)، اصول بازاریابی، پارسیان، علی، چاپ سوم تهران، انتشارات ادبستان
الفی، ز، نجف زاده، م (1396). رابطه عوامل درون سازمانی با برنامهریزی استراتژیک در هیئتهای ورزشی استان اردبیل، فصلنامه علوم ورزش دانشکده تربیت بدنی و ورزش
بلدی، م (1394). طراحي و تدوين برنامه استراتژيک توسعه ورزشهاي رزمي بر اساس مدل SWOT، كنفرانس بين المللي علوم ورزشي
آقایی، ع، جهرمی، م، معماری، ژ، اندام، ر (1392). آسیبشناسی ورزش هندبال استان سمنان با استفاده از الگوی برنامهریزی استراتژیک، مطالعات مدیریت ورزشی
حقیقی، م، منوریان، ع. (۱۳۸۸)، بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت برنامهریزی استراتژیک در شرکت گاز ایران، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره ۱، تهران، شماره ۳، صص۵۴- ۳۹.
منوریان، ع (۱۳۹۰)، فرآیند برنامهریزی استراتژیک، فصل نامه مدیریت دولتی، انتشارات مرکزآموزش مدیریت دولتی شماره ۱۰، ص۶۷.
سعادت، ا (۱۳۹۶)، مدیریت منابع انسانی، انتشارات سمت، چاپ اول.
روستا، احمد. (1395). مدیریت بازاریابی. تهران: سمت.
واکر، اورویل سی؛بویر، هارپردابلیو؛مالنیز، جان؛لرش، ژان کلود. (1383). استراتژی بازاریابی:بارویکردی تصمیم محور(ترجمه سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی
ریچارد کنت رابینسون، سهراب خلیلی شورینی (مترجم) (1386)، برنامهریزی و مدیریت استراتژیک، مؤسسه انتشارات یادواره کتاب
روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ ابراهیمی، عبدالحمید. (1389). مدیریت بازاریابی. تهران:سمت
Brown, M., Nagel, M. (2002). The size of the sport iudustry ivith. uriteh states. Congress of future of sport management proreediag, Firexsen, Italy, pp-43-66.
Anikhian, O. (2010). positioning a bank service in Nigeria A conceptual pramework ,internal tienal jourual of Business Mangement, 5(8). 146-153.
Barbara, A. (2013). "relationship between marketing ethics in the banking. " msc. Yale. University.