بررسی تأثیر تجربه و آگاهی از برند بر عشق به برند و قصد خرید مشتری (موردمطالعه: مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر شیراز)
الموضوعات : نوآوری در مدیریت ورزشیاحمد ترک فر 1 , کامبیز ایوب زاده 2 , سعیده ذبیحی 3 , محمد رضا خلیلی 4
1 - دانشگاه
2 - دانشگاه
3 - دانشگاه
4 - دانشگاه
الکلمات المفتاحية:
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر به بررسی تأثیر تجربه و آگاهی از برند بر عشق به برند و قصد خرید مشتری (موردمطالعه: مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر شیراز) پرداخته است. این تحقیق ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-علی بوده و جامعه آماری شامل تمامی مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر شیراز میباشد. از نمونهگیری تصادفی ساده استفادهشده که 384 نفر بهعنوان حجم نمونه تعیین شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه تجربه از برند، آگاهی از برند، عشق به برند و قصد خرید مشتری برگرفته از تحقیق فریدونی و کلاته سیفری (1398) میباشد. بهمنظور بررسی روابط میان متغیرهای تحقیق از آزمونهای همبستگی و برای بررسی فرضیات تحقیق از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. به این منظور برای تحلیل آماری دادهها از نرمافزار SPSS 19 و برای مدلسازی معادلات ساختاری از نرمافزار Smart-PLS 3 استفاده شد. پس از تجزیهوتحلیل دادهها، نتایج نشان داد که تجربه از برند و آگاهی از برند بر عشق به برند و قصد خرید مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، نتایج نشان داد که مدل اثر تجربه و آگاهی از برند بر عشق به برند و قصد خرید مشتری از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان با شناسایی عواملی که موجب ایجاد، افزایش تجربه، آگاهی از برند و عشق به برند میشوند و اولویتبندی این عوامل ازنظر میزان اهمیت و همچنین تقویت آنها، رفتارها و قصد خرید مشتری را در جهت مثبت تقویت کرد.
_||_