عوامل موثر بر اعتماد به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه
الموضوعات :نوروز هاشم زهی 1 , زهرا جاه بین 2
1 - ندارد
2 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
الکلمات المفتاحية: اعتماد, احساس امنیت, رضایت, عملکرد روابط عمومی, پایگاه اقتصادی اجتماعی,
ملخص المقالة :
مقاله حاضر به بررسی عوامل موثر بر اعتماد شهروندان تهرانی به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه می پردازد. متغیر اعتماد شهروندانتهرانی به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه با ابعاد صداقت، صراحت، سهیم کردن، تمایلات همکاری جویانه واطمینان مورد سنجش20 تهران بود که تا سال 1391 حد اقل ،14 ،9 ،6 ، قرار گرفته است. حجم نمونه 400 نفر از شهروندان بالای 20 سال ساکن مناطق 1یک بار تجربه مراجعه به قوه قضاییه داشتند که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. این تحقیق به روش پیمایش و با ابزارضریب ،F پرسشنامه که در قالب مقیاس لیکرت سازماندهی شده، انجام پذیرفت. به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمونو تجزیه رگرسیون و تحلیل مسیر استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار P <= همبستگی پیرسون در سطح 0,05استفاده گردید. نتایج تحقیق حاکی از وجود رابطه معنی دار بین متغیر های پایگاه اقتصادی اجتماعی ، احساس امنیت ، میزان spssرضایت از عملکرد قوه قضائیه با اعتماد به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه است و نیز تفاوت معنی داری در میزان اعتماد به عملکرددر بین دو گروه جنسیت زنان و مردان با میزان اعتماد به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه وجود نداشت. نتایج کلی تحقیق در قالبتجزیه رگرسیونی نشان داد که عمده ترین متغیر های تأثیر گذار بر حسب میزان تاثیر بر اساس اولویت عبارتند از: رضایت از عملکردقوه قضائیه با وزن بتای ( 0,24 )؛ احساس امنیت با وزن بتای ( 0,17 )؛ پایگاه اقتصادی اجتماعی با وزن بتای ( 0,06 - )؛ در کل میزانضریب همبستگی تصحیح شده برابر 0,50 می باشد که نشان گر تبیین 50 درصد از تغییرات متغیر وابسته توسط مجموع متغیر هایهمبستگی بالائی بین مجموع متغیر های مستقل ؛ R = مستقل می باشد. ضمن آنکه بر اساس مقدار ضریب همبستگی چند گانه با 0,71و متغیر وابسته وجود دارد.