جایگاه تکنولوژی های نوین ارتباطی (مدارسهوشمند)در آموزشوپرورش
الموضوعات :گیتی نیرومند 1 , نیره بخت آوری 2
1 - نویسنده مسئول مکاتبات
2 - ندارد
الکلمات المفتاحية: مدارس هوشمند, آموزش مجازی, تکنولوژی,
ملخص المقالة :
در روش مدرن آموزش به دلیل همراهی تکنولوژی اطلاعات و شبکه رسانه ای منابع و محتوایآموزشی در اختیاریادگیرندگان از حالت تک بعدی به حالت چند منبعی گسترش یافته است در نظاممتداول آموزشی مدرسه ای هر آنچه که آموزانده وآموخته می شود مکالماتی عموما یک سویه غیرتفاهمی و رسمی است که از معلم روانه شاگرد می شود و شاگردان موظف به حفظ همان مفاهیموارائه آن در جلسه امتحان هستند دنیای ذهنی دانش آموزان تحت تعلیم نظام آموزش سنتی بهمراتب محدودتر و بسته تر از تصویر ذهنی است که دانش آموزان در روش نوین آموزشی دریافتمیکنند دانش آموزانی که در شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزارها اینترنت و جهان آموزشهایچند رسانه ای فرایند یادگیری را طی می کند از اطلاعات وسیعتر وبالاتری بر خوردار است و به دلیلتنوع منابع و محتوای آموزشی که در اختیار دارد توانائی بیشتری برای انتخاب پیدا می کند.