میزان تاثیر گذاری تبلیغات تجاری تلویزیون بر مصرف گرایی مخاطبان
الموضوعات :
1 - نویسنده مسئول مکاتبات
الکلمات المفتاحية: تبلیغات, مصرف گرایی, اثرات, مخاطب,
ملخص المقالة :
نقش رسانه ها در سده معاصر، هر روز بیش از پیش بر جسته شده است. رسانه ها امروز به واسطه کشف و بهکارگیری تکنولوژیهای جدید ارتباطی تا عمق جوامع نفوذ کرده و از تأثیر به سزا و تعیین کننده ای در جهتدهی افکار عمومی برخودار گشته اند.مخاطبان از طریق رسانه ها زندگی خود را به شیوه ای که صاحبان قدرت اقتصادی در نظر دارند؛ مدیریت میکنند. به این معنا که به آنها دیکته می شود چه بپوشند ،چه بخورند،چه تفریحی را انتخاب کنند و اینکهخلاصه چگونه زندگی کنند.جامعه امروز ایران، جامعه ای است که نیازهای ناشی از ضرورت توسعه اقتصادی و اجتماعی خود را بر آنتحمیل میکند. با توجه به تأثیر رسانه ها به ویژه تلویزیون بر مخاطبان و افزایش مصرف گرایی در جامعه و اهمیتتوسعه فرهنگ چشم به هم چشمی از سوی دیگر، بر آن شدیم تا تأثیرتبلیغات تجاری رسانه تلویزیون را بر میزانمصرف گرایی مخاطبان مورد بررسی قرار دهیم.