اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان
الموضوعات :
1 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
الکلمات المفتاحية: متن علمی, پاراگراف بندی, درک خواندن,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش، مطالعه و مقایسه انواع مختلفی ازساختار متن تفسیری از طریق پاراگراف بندی بر روی دانشجویان مشغول بهتحصیل دردانشگاه های دولتی شهر تهران بوده است. گروه نمونه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند . آزمودنی ها پس ازنمونه گیری تصادفی، در گروههای آزمایشی به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابزار مطالعه عبارت بود است از متون ، پرسشنامهدرک مطلب. به منظور تحلیل داده ها نیز از تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد . بخشی از یافته های آماری نشان دادند کهپاراگراف بندی متن منجربه افزایش درک مطلب می شود.