طراحی مدل ارزشیابی عملکرد روابط عمومی موسسات اقتصادی – تجاری
الموضوعات :محمد سلطانی فر 1 , احمد یحیایی ایله ای 2
1 - ندارد
2 - ندارد
الکلمات المفتاحية: تعالی سازمانی, مدیریت روابط عمومی, ارزشیابی عملکرد, موسسات اقتصادی و تجاری,
ملخص المقالة :
این مقاله که برگرفته از رساله دکترای تخصصی رشته علوم ارتباطات است به دنبال ارائه مدل مفهومی مناسب جهتارزشیابی عملکرد روابط عمومی در موسسات اقتصادی و تجاری ایران است.برای این منظور در یک فرایند علمی تحقیقدر سه مرحله انجام شده است:اول: مطالعه مستندات علمی تعالی سازمانی، مدلهای کیفیت و مضامین علمی روابط عمومی.دوم: طراحی مدل ارزشیابی عملکرد روابط عمومی بر مبنای مضامین کیفیت و روابط عمومی و اصلاح و تایید ابعاد، مولفهها و شاخص های مدل بر مبنای نظرات گروه خبره.سوم: ارزشیابی عملکرد روابط عمومی موسسات اقتصادی و تجاری با بهره گیری از ابزار پرسشنامه و مصاحبه بر مبنای مدلنهایی.نتایج این مقاله می تواند مدیران را در ارزیابی و آسیب شناسی مدیریت روابط عمومی در موسسات اقتصادی و تجارییاری نموده تا با تدوین طرح ها و اقدامات بهبود، بستر مناسبی جهت توسعه و توانمندسازی روابط عمومی فراهم سازند .مدیران و کارشناسان روابط عمومی می توانند از مدل نهایی این مقاله به عنوان یک سیستم پشتیبان برا ی تصمیم گیری وبرنامه ریزی استفاده کنند.بهره مندی از این مدل به مدیران روابط عمومی کمک خواهد نمود، به جای شناسایی و حلمسایل به طور تصادفی، با یک رویکرد نظام مند، علمی و کاربردی و بر اساس معیارها و شاخص های کیفی و علمی بهشناسایی وضعیت موجود و حل مسایل سازمان خود بپردازند.