تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بروی رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجیگری رضایت شغلی با تعدیگری سایز شرکت در صنعت مواد غذایی استان اصفهان
الموضوعات :
1 - گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی،واحد نجف آباد،دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران.
الکلمات المفتاحية: مسئولیت اجتماعی شرکت, رفتار شهروندی سازمانی, صنعت مواد غذایی, رضایت شغلی, سایز شرکت,
ملخص المقالة :
رفتار شهروندی سازمانی اقدامات ایثارگرانه و از خودگذشتگی کارکنان به منظور تأمین آسایش دیگران است و بیانگر فعالیت های کاری مرتبط، داوطلبانه است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت و رضایت شعلی کارکنان تنظیم می شود. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بروی رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجیگری رضایت شغلی با تعدیلگری سایز شرکت در صنعت مواد غذایی استان اصفهان میباشد. روش تحقیق، از نوع همبستگی و توصیفی پیمایشی است و روش کتابخانهای در جمعآوری مبانی نظری و روش میدانی در جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفته. جامعهی آماری این تحقیق، کلیهی کارکنان صنعت مواد غذایی استان اصفهان میباشد و دادهها از نمونهای 229 نفری به روش تصادفی دردسترس جمعآوری شده است. در این تحقیق از پرسشنامههای استاندارد استفاده شده و تحلیلهای آمار توصیفی و استنباطی در محیط نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شده است. نتایج آزمون فرضیهها نشان داد که، تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت با ضریب استاندارد 519/0 بر رفتار شهروندی سازمانی و تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت با ضریب استاندارد 589/0 بر رضایت شغلی و تأثیر رضایت شغلی با ضریب استاندارد 511/0 بر رفتار شهروندی سازمانی و نقش میانجیگری رضایت شغلی با ضریب استاندارد 301/0 در تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر روی رفتار شهروندی سازمانی و نقش تعدیلگر سایز شرکت با ضریب استاندارد 416/0 در تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر رفتار شهروندی سازمانی تأیید شده است.
_||_