ارائه سیستم جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی در بانک رفاه
الموضوعات :
سید کامبیز طالبی احمدی
1
,
مجتبی طبری
2
,
یوسف قلیپور کنعانی
3
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
2 - دانشیار گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
3 - استادیار گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
الکلمات المفتاحية: سیستم, جبران خدمت, برند کارفرمایی, بانک رفاه.,
ملخص المقالة :
هدف: هدف این پژوهش، ارائه سیستم جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی در بانک رفاه است. روش: تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی، به لحاظ روش گردآوری داده ها، اکتشافی و به لحاظ ماهیت دادهها، کیفی و کمی (آمیخته) است. روش گردآوری دادهها و تحلیل در بخش کیفی، از نوع مصاحبه و جهت تحلیل از روش تحلیل تم(مضمون)، استفاده گردید و در بخش کمی، پرسشنامه و مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) است. جامعه پژوهش حاضر را کارشناسان و صاحبنظران مرتبط با مبحث تحقیق در شعب بانک رفاه و همچنین اساتید بازاریابی در دانشگاه، تشکیل دادند. در این تحقیق و در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه-گیری گلوله برفی، از نظرات 16 نفرخبره استفاده شد. همچنین، در بخش آماری تحقیق و بر اساس روش نمونهگیری در دسترس و فورمول کوکران، از نظرات 225 نفر از کارشناسان مرتبط با مبحث تحقیق، استفاده گردید. یافتهها: فرایند تجزیه و تحلیل دادهها در دو مرحله انجام شد که شامل شناسایی ابعاد و مولفه های سیستم از طریق مصاحبه و تحلیل تم؛ اعتبارسنجی مدل تحقیق از طریق پرسشنامه و روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی(PLS) است. نتیجه گیری: نتایج نشان داد، سیستم جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی در بانک رفاه دارای سه بعد اصلی شاملِ شاخصههای ورودی سیستم، فرآیندهای سیستم و نیز شاخصهای خروجی سیستم است.