ارتباط استراتژی کسب و کار با قابلیتهای دانشی و فعالیتهای بازاریابی اقتصادی بانکی
الموضوعات :
علی اصغر پورتیمور
1
,
سهیلا زرین جوی الوار
2
,
الهه ناصری
3
1 - مدیر آکادمی بازاریابی گیلاس/
مدرس دانشگاه فنی/
مدیر برنامه ریزی بانک سپه
2 - استادیارگروه مدیریت بازرگانی،واحد آبادان ، دانشگاه آزاد اسلامی، آبادان، ایران
3 - هیات مدیره آکادمی بازاریابی گیلاس
الکلمات المفتاحية: استراتژی کسب و کار, قابلیتهای دانشی, فعالیتهای بازاریابی,
ملخص المقالة :
در شرایط متغیر و نامطمئن کنونی بانکها باید منابع ملموس و ناملموس و قابلیتهای درونی خود را گسترش داده تا بتوانند به تغییرات محیطی پاسخ دهند. لذا در صورتی میتوانند به اهداف کلان و بلند مدت دست یابند که برنامه استراتژیک مدونی داشته باشند. در این پژوهش محقق به ارائه الگویی برای تبیین استراتژی کسب و کار با عوامل زیرساختی و قابلیتهای دانشی بر عملکرد اقتصادی بانک به روش داده بنیاد پرداخت. بر این اساس نمونه این پژوهش، کنشگران و صاحبنظران حوزه بانکداری کشور هستند که از میان مدیران ارشد اجرایی حوزه بانکداری مستقر در استان ایلام برگزیده شدند. نمونه نظری مورد مصاحبه بر اساس روش نمونهگیری نظری و با استفاده از روش گلوله برفی، ابتدا تعداد 6 نفر به عنوان نمونه هدفمند اولیه پژوهش و در نهایت از 19 نفر مصاحبه شد تا اینکه مدل به اشباع تئوریک رسید. یافتههای اصلی پژوهش در دو بخش چارچوب مفهومی و مدل مفهومی ارائه شده است. در این مدل علاوه بر تأکید ویژه بر عوامل داخلی مؤثر بر بهرهوری مانند نیروی انسانی، سرمایههای فکری و هم چنین بستر و ساختار فناوری، پارامترهای آلنلاور را نیز مدنظر قرار داده است، این مدل باعث افزایش بهره وری مدیریت دانش بانک و عملکرد اقتصادی شد.
_||_